Verkkokauppa kasvuun: Kati Kärki

Ydinosaamiseni on yrityksesi käytettävissä, kun tarvitset verkkokaupallesi tekijän tai pitkäaikaisen kumppanin verkkokauppasi markkinointiin ja kehittämiseen:

  • Woocommerce-verkkokaupan toteutukset
  • Verkkomainonta: Facebook ja Google Ads ja myynnin seurannan asennukset
  • Verkkokaupan SEO eli hakukoneoptimointi
  • Sähköpostimarkkinointi
Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun

Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun yrittäjä:

  • Verkkokauppoihin erikoistunut mainostoimistoyrittäjä 2021 ->
  • Myynnin ja markkinointiviestinnän EAT 2021
  • Digiyritysneuvoja 2018-2021
  • Yrittäjän ammattitutkinto 2013
  • Yrittäjä 2010->
  • Myynnin ammattitutkinto 2010
Verkkokaupan kehittäminen
Kun verkkokauppa on pystyssä pääset hyödyntämään myös maksettua mainontaa. Maksettu mainonta ei ole kulu vaan vipuvarsi, jolla pystyt vaikuttamaan tulokseesi. Hyvä tuloksentekokyky edellyttää, että liikeideasi on kilpailukykyinen myös käytännön tasolla.

Apua pienyritysten verkkokaupan kasvukipuihin

  • Tiedätkö paikallisen yrittäjän, jonka loistavat tuotteet eivät ole vielä löydettävissä verkosta…
  • Tiedätkö aloittavan yrittäjän, jolla on toteuttamista odottava ratkaisu asiakkaan ongelmaan, mutta yrittäjä kaipaa apua verkkokaupan aloittamiseen…
  • Tai tiedätkö verkkokauppiaan, jolla on hyvät tuotteet, mutta niitä ei markkinoida riittävästi.

Autan näitä yrittäjiä toteuttamaan tuottavampia verkkokauppoja helpommin ja nopeammin sekä yhdistämään loistavat tuotteet oikeaan asiakasryhmään mainonnan avulla.

Toimiessani digiyritysneuvojana autoin yrityksiä toteuttamaan parempaa tulosta verkosta. Huomasin samalla, että monen pienyrityksen on vaikea saada edes rahalla hyvää verkkokauppaa. Moni joutuu kulkemaan samojen perusvirheiden läpi ennen kuin verkkokauppa on myyvällä perustasolla. Näihin virheisiin kuluu kuukausia tai vuosia aikaa ja näihin kulunut aika on pois kilpailukyvystä, sillä se antaa kilpailijoille etumatkaa ja hukkaa samalla rahaasi.

  • Väärillä teknisillä valinnoilla voi tuhota verkkokaupan suorituskyvyn, jolloin asiakas ei jaksa tahkota läpi hitaasti latautuvan ostopolun. Rakenna kerralla myyvä verkkokauppa – se ei vaadi sen enempää rahaa tai aikaa kuin huonompikaan.
  • Verkkokauppa on valmis, kun siellä on tuotteet ja niitä voi ostaa. Aivan niin, mutta onko se myyvä? Verkkokaupan tekniikka on kaikkien saatavilla eikä se maksa paljon, mutta sisällöt ja asiakasymmärrys erottavat myyvät verkkokaupat edukseen.
  • Markkinoinnissa säästävä tavoittelee verkkokaupan ostajia postaamalla someen. Mikä on hyvä vaihtoehto niille, joilla on valmis ja uskollinen seuraajakunta valmiina. Meille muille on apuna maksullinen mainonta.

Mikä on minulle on tärkeintä?

Tyytyväiset asiakkaat

Kannattavan verkkoliiketoiminnan perustuksen rakentaa kyky auttaa asiakasta. Tämän päälle on hyvä rakentaa myyntiä ja markkinointia, jolloin lopputuloksena on lisää tyytyväisiä asiakkaita.

Kokonaisvaltainen kehittäminen

Verkkokauppa-alusta ei ole irrallinen kokonaisuus, vaan sen on toimittava yhteen mainonnan kanssa. En keskity pelkästään verkkokauppa-alustaan, vaan kehitän kaikkia verkkokaupan tulokseen vaikuttavia osa-alueita: kävijät, keskiosto, ostoprosentti, kate ja asiakkaan elinkaaren arvo.

Kustannustehokkuus

Verkkokaupan kehitystyön ja markkinoinnin täytyy maksaa aina itsensä takaisin, jotta se on järkevää yrittäjän kannalta. Autan yrittäjiä myös tekemään itse markkinointia ja verkkokaupan kehittämistä silloin, kun työn osuudesta on järkevä tai pakko säästää.