Hei, aloittava verkkokauppias tai olemassa olevaa verkkokauppaa tuloskuntoon kehittävä!

Tehdäänkö verkkokaupastasi myyntikone?

Houkuttelevan ja kilpailukykyisen tuotetarjonnan päälle on helppo rakentaa tulosta takova verkkokauppa. 

Näin se tehdään

1. Tilannekatsaus eli kasvun paikkojen löytäminen

Verkkokaupan tulos muodostuu viidestä kokonaisuudesta: kävijät, ostoprosentti, keskiosto, kate ja asiakkaan elinkaaren arvo. Jokaisella verkkokaupalla on omat haasteensa, joita korjaamalla verkkokauppasta saadaan tuloksellisempi.

Tilannekatsauksessa selvitetään:

  • Mitkä toimenpiteen korjaisivat juuri sinun verkkokauppasi tulosta?
  • Mietitään maksaako kehitystyö itsensä takaisin
  • Asetetaan jatkotavoitteet eli onko kertaluontoinen projekti, jatkuvaa tekemistä vai haluatko esim. oppia itse tekemään verkkokaupan toimia tai markkinointia. 

 

Verkkokaupan tulos muodostuu näistä

2. Tarjous ja sopimuksen teko

Jos verkkokaupan kehitystyö näyttää kannattavalta sijoitukselta, saat tarjouksen. Hyväksytyn tarjouksen jälkeen saat sopimuksen allekirjoitettavaksi.

Verkkokaupan kehittäminen

3. Toimenpiteet

Yleensä teen verkkokaupan tuloskasvun eteen mainontaa ja verkkokaupan ostoputken korjaamista, kuten verkkokaupan sisältöjen ja tekniikan parantamista. Monessa verkkokaupassa löytyy myös korjattavaa mittareissa (Google Analytics + Facebook pikseli), jotta mittareista saadaan tarvittava tieto ja se on luotettavaa.

Osaan sopimuksista kuuluu myös osaamisen siirtäminen verkkokaupan henkilökunnan käyttöön. Näin verkkokauppa jatkaa markkinointia itsenäisesti paremmilla eväillä.

Verkkokaupan ostoputki ja tuloksen parantaminen

Asiakascase: Savorak Laiturit

Projektin ekan kolmen kuukauden aikana verkkokaupan myynti kasvoi 87 % ja verkkokaupan ostoprosentti tuplaantui. Huomaat varmaan, että verkkokaupan myynti ei tuplaantunut vaikka ostoprosentti tuplaantui, koska verkkokaupan keskiosto laski 23%. Ostajien määrä sen sijaan kasvoi 145%.

Myynnin kasvu tehtiin uudistamalla verkkokauppa. Verkkokaupan alusta oli jo ennestään Woocommerce, mutta tekninen toteutus tehtiin uusiksi hyödyntäen olemassa olevia tekstejä ja kuvia. Verkkokaupan hallinnoinnin helppous oli myös tärkeä, koska asiakkaan oma tiimi tulee kehittämään verkkokauppaa jatkossa.

Verkkokaupan ulkoasu meni uudistuksessa uusiksi ja etusivu uusittiin, jotta se palvelisi paremmin eri asiakkaita.

Verkkokaupalle aloitettiin säännöllinen Facebook-mainonta ja Google Shopping mainonta aiemmin hyödynnetyn Google hakusanamainonnan lisäksi. Myös mainonnan mittaamista tehostettiin.

Savorak verkkokaupan myynnin kehittäminen

Tilaa maksuton tilannekatsaus verkkokauppaasi

Lisää referenssejä

Verkkokaupan rakentaminen ja mainonta: Rakennustarvike Luukkainen Oy

Rakennustarvike Luukkainen Verkkokaupan toteutus ja mainonta

Olemassa olevan verkkokaupan uudistaminen: Visual Value Custom

Woocommerce verkkokaupan uudistaminen ja palvelimen vaihto

Digituotteiden ja fyysisten tuotteiden verkkokauppa suomeksi ja englanniksi: Selkoseks

Woocommerce verkkokaupan toteutus Suomi ja Englanti

Verkkokauppa kasvuun:
Kati Kärki

Ydinosaamiseni on yrityksesi käytettävissä, kun tarvitset verkkokaupallesi tekijän tai pitkäaikaisen kumppanin verkkokauppasi markkinointiin ja kehittämiseen:

  • Woocommerce-verkkokaupan toteutukset
  • Verkkomainonta: Facebook ja Google Ads ja myynnin seurannan asennukset
  • Verkkokaupan SEO eli hakukoneoptimointi
  • Sähköpostimarkkinointi
Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun

Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun yrittäjä:

  • Verkkokauppoihin erikoistunut mainostoimistoyrittäjä 2021 ->
  • Myynnin ja markkinointiviestinnän EAT 2021
  • Digiyritysneuvoja 2018-2021
  • Yrittäjän ammattitutkinto 2013
  • Yrittäjä 2010->
  • Myynnin ammattitutkinto 2010

Onnistumisen ainekset kumppanuuksissa

Tyytyväiset asiakkaat

Kannattavan verkkoliiketoiminnan perustuksen rakentaa kyky auttaa asiakasta. Tämän päälle on hyvä rakentaa myyntiä ja markkinointia, jolloin lopputuloksena on lisää tyytyväisiä asiakkaita.

Kokonaisvaltainen kehittäminen

Verkkokauppa-alusta ei ole irrallinen kokonaisuus, vaan sen on toimittava yhteen mainonnan kanssa. En keskity pelkästään verkkokauppa-alustaan, vaan kehitän kaikkia verkkokaupan tulokseen vaikuttavia osa-alueita: kävijät, keskiosto, ostoprosentti, kate ja asiakkaan elinkaaren arvo.

Kustannustehokkuus

Verkkokaupan kehitystyön ja markkinoinnin täytyy maksaa aina itsensä takaisin, jotta se on järkevää yrittäjän kannalta. Autan yrittäjiä myös tekemään itse markkinointia ja verkkokaupan kehittämistä silloin, kun työn osuudesta on järkevä tai pakko säästää.