Kun pelkästään kaunis ei riitä, vaan haluat tehdä tuloksellista markkinointimateriaalia itse

Ota haltuun Canva ja tee tulosta tuottavat verkkokaupan markkinointimateriaalit itse verkkokurssin avulla.
Tee ammattimaiset markkinointimateriaalit itse pikakurssi Canvan käyttöön
Päivää
Tuntia
Minuuttia
Sekuntia

"Haluan, että verkkokauppani pysyy nopeana ja tiedän, että lataamani kuvat voivat hidastaa kauppaani. Miten optimoin kuvat?"

Kuvat pitää muokata oikeaan kokoon ja ladata sopivassa tiedostomuodossa sekä optimoida vielä verkkokäyttöön sopivaksi. Osaat kurssin jälkeen optimoida verkkokaupan tuotekuvat ja sisältösivujen kuvat verkkokäyttöön sopiviksi, jolloin ne latautuvat mahdollisimman nopeasti.

Mikä on Canva?

Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jota voit käyttää erilaisten markkinointimateriaalien tekemiseen. Canvalla onnistuu n

"Yllätyin, että Canvalla voi tehdä myös painokelpoiset suurkuvatulosteet, kuten roll-upit."

Kyllä. Canvalla pystyt tekemään kuvien muokkaamista ja optimointia sekä toteuttamaan painokelpoista markkinointimateriaalia. 

Mitä verkkokauppias voi tehdä Canvalla?

Verkkokaupan arki vaatii kuvien muokkaamista ja markkinointimateriaalien tuottamista - Canvalla teet ammattimaisen näköistä helposti

Tuotekuvien käsittely, kuten taustan poisto
Logot ja faviconit
Liidimagneetit, esitteet ja oppaat
Kuvien optimointi verkkokäyttöön sopivaksi
Esitykset ja videoidut tuote-esittely
Someprofiilien kuvakkeet ja taustakuvat
Kuvat ja videot Facebook mainoksiin
Bannerikuva verkkokauppaan

"Olen huomannut, että kuvilla on suuri merkitys siihen kuinka paljon maksan Facebook-mainonnasta. Tarvitsenkin erilaisia kuvakokoja ja välillä lisään tekstiä kuviin. Sopiiko Canva tähän?"

Kyllä näin on ja Canva sopii erinomaisesti kuvien muokkaamiseksi tiettyyn koko sopivaksi myös tekstin lisääminen kuvaan onnistuu ja lisäksi voit hyödyntää mallipohjia, joilla saat entistä tyylikkäämpiä kuvia mainoksiin. Maksullisella versiolla muutat kuvapohjan kokoa helpommin.

Voit säästää helposti rahaa somemainonnassa testaamalla useita kuvaversioita, jotka teet nopeasti Canvalla

Facebook-mainonnasta voit tehdä edullisempaa testaamalla useampia kuvia

"En ymmärrä miksi omat markkinointimateriaalini näyttävät lapsen tekemältä."

Lapset tekevät hienoa taidetta ja niille on oma paikkansa, mutta ei tietenkään yrityksen markkinoinnissa. Valitsemalla yrityksesi käyttöön sopivat värit ja fontit sekä noudattamalla perussääntöjä saat tehtyä eri kanaviin yhtenäisen näköistä. Canvan mallipohjien avulla valitset ensin hyvän näköisen lopputuloksen, jonka teet omiin tarpeisiiin sopivaksi. Näin lopputuotosten taso pysyy ammattimaisen näköisenä.

Kenelle kurssi sopii?

"Miksi vaihtaisin graafikon huippulaadun omaan tekemiseen?"

Ketteryyden ja kustannustehon vuoksi. Voit edelleenkin halutessasi ulkoistaa vaativat kokonaisuudet, kuten logon tekemisen graafikolle. Myös silloin, kun markkinointimateriaalien tekeminen jää vähäiseksi, voi olla helpompaa vain maksaa siitä. Sen sijaan verkkokaupan arki vaatii paljon eri materiaaleja, joilla pystytään tekemään tulosta markkinoinnissa tehokkaasti. Esimerkiksi somemainonnassa ei aina voita kaunein ja laadukkain kuva, vaan pysäyttävin ja puhuttelevin kuva.

Miksi maksaisit tästä kurssista? Canvalla on helppo tehdä kauniita markkinointimateriaaleja, mutta kaunis ei ole aina tehokas. Kurssilla saat ideoita tehokkaan markkinointimateriaalin tekemiseen. Jolloin itse tekemällä on mahdollista saada tuottavampaa markkinointia, kuin maksamalla graafikolle joka tuotoksesta.

Näin teet tehokkaita ja tulosta kasvattavia markkinointimateriaaleja yritykselle

Tehokkaat markkinointimateriaalit syntyvät helposti suunnittelun avulla.

Mitä sinun tulee tietää brändäämisestä ennen kuin aloitat Canvan käytön?

Lyhyesti brändäämisestä
Näin saat markkinointimateriaalisi näyttämään ammattimaiselta

Helppojen ohjeiden avulla teet teknisesti ja visuaalisesti ammattimaisen näköistä markkinointimateriaalia. Eikä se vaadi liikaa aikaa.

Testaamalla eri näkökulmia markkinoinnissa, voit saada helposti säästöjä mainoskuluissa tai kaivattua lisätehoa ostoprosenttiin. Itse tehden on ketterä testata muutoksia.

Kuinka teet entistä tuloksellisempaa markkinointimateriaalia?

"Apua haluan tehdä markkinointimateriaalit itse nopeasti ja edullisesti, mutta kokonaisuus näyttää yrjölautaselta."

Canvassa on tuhansia eri malleja, jolloin on helppo valita aina valmis malli sellaisenaan, jolloin siihen jää mitä värejä ja fontteja kulloinkin. Vierekkäin esim. somessa tai blogissa nämä saattavat näyttää sekavalta sillisalaatilta. Kun maltat muuttaa mallipohjat aina oman yrityksesi väreihin ja fontteihin niin kokonaisuus näyttää harmoniselta. Itse asiassa tämä ei vaadi kovin paljon enempää aikaakaan.

Pikakurssi Canvaan kurssin sisältö

"Yök en todellakaan halua opetella käyttämään mitään vaikeaa kuvankäsittelyohjelmaa!"

Ei tarvitsekaan, koska Canva on todella helppo ja nopea käyttää. Kurssin avulla saat ideoita ja vinkkejä TEHOKKAAN markkinointimateriaalin tekemiseen, jolloin Canvan opetteluun käytetyn ajan maksaa takaisin tehokkaampi markkinointi.

Verkkokurssilla on 14 päivän tyytyväisyystakuu!

Jos et saa hyötyä verkkokurssista, saat rahasi takaisin.

"Olen puusilmä kaikissa visuaalisissa jutuissa. Pystynkö muka tekemään omat markkinointimateriaalit?"

Et ole yksin ongelmasi kanssa. Kyllä, Canvan avulla voit valita tuhansista mallipohjista parhaan näköiset, muokata niihin omat tekstit ja kuvat sekä vaihtaa värit ja fontit.

Vastauksia kurssia harkitsevalle

Muut kurssit keskittyvät pääosin pelkästään Canvan ominaisuuksien käyttämiseen, mutta pelkillä ominaisuuksien osaamisella ei päästä tekemään ammattimaisia ja tuottavia markkinointimateriaaleja. Tarvitaan myös osaamista yritysilmeen hyödyntämiseen ja hyvää suunnittelua, jotta saadaan puhuttelevia matskuja.

Yrityksen verkkosivut ovat olleet tyypillisesti sellainen projekti, joka rakennetaan kerran ja siellä päivitetään harvoin asioita. Verkkosivut on ollut helppo ulkoistaa mainostoimiston tehtäväksi. Verkkokauppa sen sijaan on toinen maailma, sillä verkkokaupan kaikki kauppiastyö tehdään verkossa. Verkkokauppiastyöhön kuuluu, että kävijöitä on saatava kustannustehokkaasti verkkokauppaan, jotta myyntiä tulee. Myös tuotteita lisätään verkkokauppaan ja etusivulle nostetaan ajankohtaisia tuotteita. Nämä toimet vaativat kuvankäsittelytyötä, jotta kuvat saadaan muutettua käyttöön sopiviksi eli oikean muotoiseksi ja kokoiseksi ja sopivaan tiedostomuotoon. Verkkokaupan myyntiä on ketterämpi tehdä, kun pääsee itse tekemään nämä toimet ja tietää kuinka saa ammattimaista jälkeä nopeasti.

Ei haittaa. Bonuksena on ohjeet tähän.

Kyllä. Kurssin sisältö on tehty verkkokaupan näkökulmasta, mutta palvelee toki muuta yritystoimintaan.

Vapaalla kädellä piirtäminen ei onnistu Canvalla. Canvalla voit yhdistellä ainoastaan olemassa olevia muotoja esim. logoksi. Pitkien videoiden leikkaus ei myöskään ole mukavaa Canvalla, mutta lyhyiden videoiden yhdistäminen onnistuu.

"En halua maksaa kalliista kuvankäsittelyohjelmasta."

Käytin itse pitkään pelkästään Canvan maksutonta versiota. Sillä pystyy tekemään paljon ja mikä parasta Canva ei lisää vesileimoja tai omaa logoa maksuttomiin materiaaleihin. Nykyisin käytän Canvan maksullista versiota, koska siinä on loistavia ominaisuuksia, kuten taustanpoisto tuotekuviin, ladattavien kuvien optimointa (nopeuttaa verkkokaupan käyttökokemusta asiakkailla), suurempi tallennustila ja kuvakoon muuttaminen. Hyödynnä 30 päivän maksuton kokeilu ja päätä sitten haluatko maksaa Canvaa osan vuodesta, vuosi kerrallaan vai käyttää pelkästään maksutonta versiota.

Canvan hinnat: Maksuton versio on kattava, mutta maksullisesta on paljon hyötyä verkkokauppiaalle

Canva hinnat

Tutustu kouluttajaan

Hei olen Kati Kärki. Rakennan Woocommerce verkkokauppoja yrityksille ja teen mainontaa verkkokaupoille Facebookissa ja Googlessa. Autan siis verkkokauppiaita kokopäivätoimisesti oman yritykseni kautta.

Ensi kosketuksen yrityksen markkinointimateriaalien tekemiseen olen saanut ollessani töissä apteekissa jo kauan ennen Canvan olemassa oloa. Tein muun muassa myymälän sisäiset markkinointimateriaalit. Silloin yrityksen ei kannattanut käyttää rahaa kalliiseen kuvankäsittelyohjelmiin, vaan matskut tehtiin Wordillä. Toisin kuin Canva nykyään, Word ei tarjonnut valmiita ideoita, eikä auttanut tekemään kaunista jälkeä. Silloin ei olisi ollut mitään mahdollisuutta eikä taitoja toteuttaa esim. lehtimainosta, mutta Canvan myötä tämä on muuttunut. Canvan mallipohjat auttavat tekemään visuaalisesti ammattimaista jälkeä ja oikein tehtynä lopputuotokset sopivat niin verkkoon kuin painoonkin.

Siirtyessäni tekemään nettisivuja jouduin opettelemaan Photoshopin (ja pihinä myös Inkscapen käytön), jotta pystyin muokkaamaan kuvia verkkosivustoihin sopiviksi. Nykyään käytän ainostaan Canvaa ja melkein päivittäin, kun hoidan asiakasyritysten markkinointia tai muokkaan verkkokauppoja. Se säästää paljon aikaa ja mikä parasta Canvassa on tallessa kaikki kuvat ja lopputuotokset, jolloin ne eivät vie tilaa tietokoneelta.

 

-Kati Kärki, Verkkokauppa Kasvuun-

Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun

Kati Kärki verkkokurssin valmentaja ja verkkokauppoihin erikoistuneen mainostoimiston yrittäjä: Rakennan yrityksille Woocommerce-verkkokauppoja ja hoidan verkkokauppojen mainontaa. Konsultoin ja autan myös verkkokauppoja kehittämään myyntiä ja markkinointia silloin, kun yritys haluaa vahvistaa omaa osaamistaan.

Kuinka pääsen käsiksi tähän verkkokurssiin? Näin se käy helposti

1. Anna nimesi, sähköpostisi ja osoitteesi kassalla. Sähköpostin perusteella sinulle luodaan käyttäjätili kurssille.
2. Maksun jälkeen avautuu tilausvahvistus ja pääset kurssilinkkiä painamalla suoraan kurssille (saat ohjeet myös sähköpostitse).
3. Saat pääsyn kaikkiin materiaaleihin heti. Materiaalit ovat vuoden käytössäsi ja taidot ikuisesti!

Lisätiedot verkkokurssista