Search
Close this search box.

Verkkokaupan myynnin kehittäminen:
3 kuukauden tehokuuri verkkokaupan myynnin kasvattamiseen

Mitä myynnin tehokuuri edellyttää verkkokaupalta?

Seuraava aloitus on syksyllä 2024

Verkkokaupan tulos kehittyy pienistä parannuksista

Miten verkkokauppasi myyntiä lähdetään kasvattamaan?

Ennen tehokuurin aloittamista etsimme verkkokauppasi analytiikasta ja tehdyistä toimenpiteistä kasvun paikkoja, joita korjaamalla verkkokauppasi myynti lähtee kasvuun. Teen näistä kehityssuunnitelman kolmeksi kuukaudeksi. Kehityssuunnitelmaa lähdemme työstämään yhdessä yrityksesi henkilökunnan kanssa tehovalmennuksessa.

87% myynnin kasvu verkkokaupan uudelleen rakentamisella

Mietit varmaan mistä tiedät, että verkkokauppaprojektisi on hyvissä käsissä. Tässä tuloksia.

Verkkokaupan myynti kasvoi 87% 3 kuukauden aikana

Asiakascase: Savorak Laiturit

Projektin ekan kolmen kuukauden aikana verkkokaupan myynti kasvoi 87 % ja verkkokaupan ostoprosentti tuplaantui ja ostajien määrä kasvoi 145%.

Myynnin kasvu tehtiin uudistamalla verkkokauppa. Verkkokaupan alusta oli jo ennestään Woocommerce, mutta tekninen toteutus tehtiin uusiksi hyödyntäen olemassa olevia tekstejä ja kuvia. Tärkeimpien sivujen tekstejä laitettiin kokonaan uusiksi, jotta saatiin verkkokauppa palvelemaan paremmin asiakasta.

Verkkokaupan hallinnoinnin helppous oli myös tärkeä, koska asiakkaan oma tiimi tulee kehittämään verkkokauppaa jatkossa.

Verkkokaupan ulkoasu meni uudistuksessa uusiksi ja etusivu uusittiin, jotta se palvelisi paremmin eri asiakkaita.

Verkkokaupalle aloitettiin säännöllinen Facebook-mainonta ja Google Shopping mainonta aiemmin hyödynnetyn Google hakusanamainonnan lisäksi. Myös mainonnan mittaamista tehostettiin.

Savorak verkkokaupan myynnin kehittäminen

Mitä toimenpiteitä verkkokaupan myynnin kehittämisohjelmaan sisältyy?

Verkkokaupan myynnin tehokuuri tai ulkoistettu tehokuuri

Verkkokaupan myynnin tehokuuri
- valmennus

Kesto 3 kk
1000 € kuukaudessa + alv 24%
  • Henkilökunta osallistuu tekemiseen
  • Myynnin kehityssuunnitelma
  • Mainonnan toteutus
  • Viikottainen myynnin tukipalaveri

Ulkoistettu verkkokaupan myynnin tehokuuri

Kesto 3 kk
2000 € kuukaudessa + alv 24%
  • Täysin ulkoistettu verkkokaupan kehityskuuri (ei vaadi henkilökunnalta aikaa)
  • Myynnin kehityssuunnitelma
  • Mainonnan toteutus
  • Woocommerce verkkokaupan kehitystyöt
  • Säännöllinen tulosten raportointi
  • Verkkokauppa laitetaan tuloskuntoon tehokuurin aikana

Kiinnostaako verkkokaupan myynnin kehittäminen?
Jätä yhteystietosi, niin jutellaan lisää

Vastauksia verkkokaupan myynnin kehittämistä miettivälle

Kyllä onnistuu! Voimme pitää tarvittavat suunnittelupalaverit etänä Google Meetillä ja puhelimitse.

Ennen kehityskuurin aloittamista katsomme miten verkkokauppasi suoriutuu tällä hetkellä. Tähän asti tehtyjen toimenpiteiden ja analytiikan lukujen perusteella näemme mitä voimme tehdä verkkokaupassasi paremmin. Jos kaikki on jo tehokkaasti hoidettu, et tietenkään osallistu tehokuurille. 

Jos valitset paketin, jossa henkilökuntasi osallistuu tehokuurille, on tavoitteena jatkaa tehokkaamman myynnin tekemistä tiimisi sisällä tehokuurin jälkeen. Henkilökuntasi saa hyvän tuntuman mainonnan tekemiseen ja oman verkkokaupan myynnin ylläpitoon.

Jos valitset ulkoistetun myynnin kehittämisen tehokuurin, voit tulosten jälkeen miettiä haluatko jatkaa ulkoistamista vai siirtää osaamista henkilökunnallesi.

Tämä on siksi, että tämä ei ole pelkästään mainonnan kehittämisohjelma. Pelkkä mainonta ei tee toivottuja tuloksia, jos verkkokaupan myynnin mittareissa, sisällöissä tai tekniikassa on korjattavaa. Haluamme vahvistaa myös ostoprosenttia ja keskiostoa tulosten saamiseksi ja tämä onnistuu, kun meillä on pääsy ja osaaminen muokata myös verkkokauppa-alustaa. Tunnen Woocommerce-verkkokaupat, joten haluan siksi keskittyä niihin.

Ilmaisen alkukartoituksen jälkeen näet jo suunnitelman, mistä myynnin kasvu suunnitellaan tehtäväksi. Markkinan käytökseen vaikuttaa myös kilpailijan toimet, joten aina ennusteet eivät pidä paikkansa. Jos olet epävarma, niin suosittelen ottamaan yhteyttä, niin katsomaan miltä tilanne näyttää. 

1. Ota yhteyttä

Ota yhteyttä, niin tehdään alkukartoitus ja kehityssuunnitelma verkkokaupan myynnin kehittämiseksi.

2. Sopimusehdotus

Jos verkkokaupan tehokuuri näyttää kannattavalta sijoitukselta, saat sopimusehdotuksen.

3. Verkkokaupan kehityskuuri

Kääritään hihat ja ryhdytään tekemään myyntiä verkkokauppaasi.

4. Tulosten arviointi

Pääset seuraamaan tuloskehitystä tehokuurin ajan ja lopuksi käymme läpi mikä toimii teidän verkkokaupalle ja mitä opimme tehokuurin aikana. Tämä auttaa miettimään myynnin jatkokehitystä.

Tehtyjä verkkokauppoja tai mainontaa

Näitä verkkokauppiaan haasteita autan ratkaisemaan verkkokaupan myynnin tehokuurilla

"Yrityksessämme on henkilökunta, mutta verkkokauppiuus ei ole meille kovin tuttua, joten tiimin osaaminen ei riitä verkkokaupan tuloksen parantamiseen."

"Verkkokaupan teema tekee etusivun muokkaamisesta vaikeaa ja kallista. Joudun maksamaan muutoksista mainostoimistolle. Luultavasti on olemassa helpompikin keino?"

"Verkkokauppa on oman onnensa nojassa, koska ei ole ollut aikaa opetella sitä käyttämään."

"Ostamme verkkomainontaa mainostoimistolta. Raporteissa on tietoja klikkauksista, mutta emme tiedä mikä osuus myynnistä tulee mainonnasta."

"Verkkokaupan johtaminen perustuu mutuun ja fiilikseen. Ymmärrän, että muut pääsevät vivuttamaan tulostaan ja parantamaan asiakastyytyväisyyttä datan perusteella."

"Meillä on Woocommerce-verkkokauppa, mutta emme oikein osaa sitä käyttää. Pelottaa, että kauppa menee rikki."

"Verkkokauppamme jää kilpailijan jalkoihin. Haluaisimme löytää oman tavan ja vahvuudet tehdä verkkokauppaa."

"Tiedän, että asiakkaat ostavat yhä enemmän verkosta ja verkkokaupan kehittäminen vahvistaisi yrityksemme tukijalkaa, mutta kehittäminen jää kiireen keskellä tekemättä."

"Meillä on hyvät tuotteet ja haluamme kasvattaa markkinaosuuttamme. Markkinointi ei kuitenkaan ole niin kustannustehokasta, kuin toivoisimme."

Verkkokauppa kasvuun:
Kati Kärki

Osaamiseni on yrityksesi käytettävissä, kun tarvitset verkkokaupallesi tekijän tai pitkäaikaisen kumppanin verkkokauppasi markkinointiin ja myynnin kehittämiseen:

  • Woocommerce-verkkokaupan toteutukset
  • Verkkomainonta: Facebook ja Google Ads ja myynnin seurannan asennukset
  • Verkkokaupan SEO eli hakukoneoptimointi
  • Sähköpostimarkkinointi
Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun

Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun yrittäjä:

Onnistumisen ainekset tuottavampaan verkkokauppaan

Hyvä liikeidea

Kannattavan verkkokaupan perustan luo kyky auttaa asiakastasi kilpailukykyisesti. Tämän päälle on hyvä rakentaa myyntiä ja markkinointia, jolloin lopputuloksena on tuottava verkkokauppa.

Kokonaisvaltainen kehittäminen

Verkkokauppa-alusta ei ole irrallinen kokonaisuus, vaan sen on toimittava yhteen mainonnan kanssa. En keskity pelkästään verkkokauppa-alustaan, vaan autan kehittämään kaikkia verkkokaupan tulokseen vaikuttavia osa-alueita: kävijät, keskiosto, ostoprosentti, kate ja asiakkaan elinkaaren arvo.

Kustannustehokkuus

Verkkokaupan kehitystyön ja markkinoinnin täytyy maksaa aina itsensä takaisin, jotta se on järkevää yrittäjän kannalta. Autan yrittäjiä myös tekemään itse markkinointia ja verkkokaupan kehittämistä silloin, kun työn osuudesta on järkevä tai pakko säästää.