Search
Close this search box.

Tuloksellinen Woocommerce verkkokauppa yritykselle

Kilpailukykyisen Woocommerce-verkkokaupan toteutus sisältää:

Verkkokaupan tulos kehittyy pienistä parannuksista

Miten verkkokaupastasi tehdään tuloksellinen?

Kun verkkokauppa julkaistaan joutuu liikeidea todelliseen testiin, jossa tarjonnan houkuttelevuus suhteessa kilpailijoihin punnitaan. Fiksusti rakennettu verkkokauppa auttaa sinua iskemään kauppaa, kun taas heikon verkkokaupan kanssa voi olla edessä turhia korjauksia ennen kuin siitä saa apua myyntiin. 

Tuloksellista verkkokauppaa on helppo muokata, kehittää ja ylläpitää. Myynnin mittarit auttavat tekemään parempia päätöksiä mm. mainosrahan tuottavasta käytöstä. Asiakkaan on miellyttävä asioida nopeassa verkkokaupassa myös puhelimella.  

Jotta voit tehdä uudella verkkokaupallasi tulosta, täytyy kauppaasi saada potentiaalisia ostajia. Aluksi kävijäliikenne hakukoneesta tai muista kanavista voi olla hyvin vähäistä, joten kävijät on saatava kauppaan muualta. Mainonnan avulla verkkokauppaan saadaan nopeammin kävijöitä ja samalla verkkokaupan kykyä muuttaa kävijät ostajiksi voidaan tehokkaammin parantaa. Jotta verkkokauppasi saadaan hiottua heti tuloskuntoon, tarjoan apua myös verkkokaupan myynnin kehittämiseen.

87% myynnin kasvu verkkokaupan uudelleen rakentamisella

Mietit varmaan mistä tiedät, että verkkokauppaprojektisi on hyvissä käsissä. Tässä tuloksia.

Verkkokaupan myynti kasvoi 87% 3 kuukauden aikana

Asiakascase: Savorak Laiturit

Projektin ekan kolmen kuukauden aikana verkkokaupan myynti kasvoi 87 % ja verkkokaupan ostoprosentti tuplaantui ja ostajien määrä kasvoi 145%.

Myynnin kasvu tehtiin uudistamalla verkkokauppa. Verkkokaupan alusta oli jo ennestään Woocommerce, mutta tekninen toteutus tehtiin uusiksi hyödyntäen olemassa olevia tekstejä ja kuvia. Tärkeimpien sivujen tekstejä laitettiin kokonaan uusiksi, jotta saatiin verkkokauppa palvelemaan paremmin asiakasta.

Verkkokaupan hallinnoinnin helppous oli myös tärkeä, koska asiakkaan oma tiimi tulee kehittämään verkkokauppaa jatkossa.

Verkkokaupan ulkoasu meni uudistuksessa uusiksi ja etusivu uusittiin, jotta se palvelisi paremmin eri asiakkaita.

Verkkokaupalle aloitettiin säännöllinen Facebook-mainonta ja Google Shopping mainonta aiemmin hyödynnetyn Google hakusanamainonnan lisäksi. Myös mainonnan mittaamista tehostettiin.

Savorak verkkokaupan myynnin kehittäminen

Mitä verkkokaupan rakentamistyöhön sisältyy?

Lisätietoja verkkokaupan teknisistä kuluista

Alla on lisätietoja verkkokaupan muista kuluista, jotka on hyvä huomioida jo verkkokauppaa suunniteltaessa. Kuluja tulee mm. maksunvälittäjästä, domaineista ja palvelimesta.

Onnistu verkkokaupassa Verkkokauppa kasvuun

Tehtyjä verkkokauppaprojekteja

Paljon verkkokaupan rakentaminen maksaa? Huom! Näissä paketeissa lisäinvestointi menee verkkokaupan myynnin kehittämiseen

Verkkokauppa

Kesto noin 1 kk
3447 € + alv 24%
  • Woocommerce-verkkokaupan rakentaminen
  • Verkkokaupan mittareiden asentaminen

Verkkokauppa + lanseeraus

Kesto noin 3 kk
4997 € + alv 24%
  • Woocommerce-verkkokaupan rakentaminen
  • Verkkokaupan mittareiden asentaminen
  • Verkkokaupan lanseerausmainonnan työ 2kk
  • Laskutus jaettu kuukausimaksuihin: 1665,66 €/kk

Verkkokauppa + myynnin
kehitys vuodeksi

Kesto noin 12 kk
9997 € + alv 24%
  • Woocommerce-verkkokaupan rakentaminen
  • Verkkokaupan mittareiden asentaminen
  • Facebook- ja/tai Google mainonnan työ 11 kk
  • Verkkokaupan päivitystyöt vuodeksi
  • Laskutus jaettu kuukausimaksuihin: 833,08 €/kk
  • Takuu: 6 kuukaudessa vastinetta mainosbudjetille tai sopimuksen voi purkaa
Fiksuin

Kiinnostaako myyvä verkkokauppa?
Jätä yhteystietosi, niin jutellaan lisää

Vastauksia verkkokaupan rakentamista miettivälle

Kyllä onnistuu! Voimme pitää tarvittavat suunnittelupalaverit etänä Google Meetillä ja puhelimitse.

Ehdottomasti! Verkkokauppasi suunnitellaan ja rakennetaan siten, että se on helppokäyttöinen yrityksesi henkilöstölle. Saatte opastuksen verkkokaupan tuotteiden lisäämiseen ja sivuston tekstien ja kuvien muokkaamiseen ja tarvittaessa myös opastuksen verkkokaupan tietoturvapäivitysten tekemiseen.

Rakennan verkkokaupasta mahdollisimman helposti hallittavan, jotta voit keskittyä myyntiin. Hoidan mielelläni puolestasi myös verkkokaupan ylläpidon, kun haluat itse keskittyä muihin asioihin. Verkkokaupan ylläpidosta veloitan 15 € + alv /kuukausi. Huom! tarjoan ylläpitoa tähän hintaan vain rakentamilleni verkkokaupoille, koska silloin tiedän, ettei verkkokaupassa ole yllättäviä hankaluuksia.

Ylläpitoon sisältyvät seuraavat päivitykset: WordPress, lisäosat, teemat, käännökset, Woocommercen tietokanta, pHp-versiot.

Halutessasi voimme lisätä verkkokauppaasi toiminnallisuuden, jonka avulla myyt myös verkkokursseja. Verkkokurssitoiminnallisuus lisätään maksullisella lisäosalla, joten joudut ostamaan siihen vuosilisenssin. Asiakkaasi pääsevät käymään verkkokurssit maksun jälkeen verkkokurssialustalla. Minulla on kokemusta seuraavista verkkokurssialustoista: LearnDash, Lifter LMS ja Tutor LMS.

Kyllä on. Verkkokaupastasi tulee responsiivinen eli se mukautuu eri laitteiden näytön leveyden perusteella. 

Ensimmäinen versio verkkokaupasta saadaan julkaistua 2-4 viikon kuluessa aloituksesta. Aikataulussa pysyminen edellyttää, että ehdit kommentoida ja hyväksyä verkkokaupan rakentamisvaiheen toimenpiteet, kuten ulkoasu + sisältö ja toimitat sisällöt ajoissa. Jos verkkokauppaan tulee satoja tai tuhansia tuotteita, tuotekuvausten tekemiseen kannattaa varata aikaa vielä verkkokaupan julkaisun jälkeenkin. Mainonnan aikana muokkaamme verkkokauppaa vielä siten, että se myy paremmin.

Koska tunnet tuotteesi parhaiten, niin kirjoitat myös tuotekuvaukset itse. Koska haluamme rakentaa mahdollisimman myyvän verkkokaupan, saat perehdytyksen myyvien tuotekuvausten tekemiseen.

Verkkokaupan rakennustyössä luodaan hakukoneystävällinen perusta verkkokaupan kehittämiselle, mutta varsinainen hakukonenäkyvyyden jatkokehitys kuuluu yritykselle. Saat ohjeet miten hyödynnät hakukonenäkyvyyttä verkkokaupassasi.

Kun valitset 12 kuukauden sopimuksen, rakennamme ensimmäisenä kuukautena verkkokauppasi. Sen jälkeen jään tekemään verkkokaupan mainontaa ja myynnin kehitystä. Maksat kehitystyöstä kuukausimaksun, joka on 833,08 euroa/kk. Jos puolen vuoden jälkeen näyttää siltä, ettei mainonnan tuotto kata mainonnan kuluja, voit lopettaa sopimuksen silloin. Tällöin olet käyttänyt verkkokaupan rakentamiseen ja mainonnan työhön noin 5000 euroa +alv. Huomioithan, että tämä paketti edellyttää lisäksi mainosbudjettia, jonka maksat suoraan Facebookille ja/tai Googlelle. 

1. Ota yhteyttä

Ota yhteyttä, niin käydään läpi toiveet ja tavoitteet tulevasta verkkokaupastasi.

2. Sopimusehdotus

Jos verkkokaupan rakentaminen näyttää kannattavalta sijoitukselta, saat sopimusehdotuksen.

3. Verkkokaupan rakentaminen

Hoidan verkkokaupan rakentamisen suunnitelmien pohjalta ja toimitettujen materiaalien avulla. Lisäät itse tuotekuvaukset verkkokauppaan.

4. Myynnin tekeminen

Jos olet valinnut markkinoinnin paketin, niin jatkamme verkkokaupan kehittämistä mainostamalla verkkokauppaa ja kehittämällä myyntiä.

Verkkokaupan tekijä:
Kati Kärki

Ydinosaamiseni on yrityksesi käytettävissä, kun tarvitset verkkokaupallesi tekijän tai pitkäaikaisen kumppanin verkkokauppasi markkinointiin ja myynnin kehittämiseen:

  • Woocommerce-verkkokaupan toteutukset
  • Verkkomainonta: Facebook ja Google Ads ja myynnin seurannan asennukset
  • Verkkokaupan SEO eli hakukoneoptimointi
  • Sähköpostimarkkinointi
Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun

Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun yrittäjä:

Näitä verkkokauppiaan tulevia haasteita autan ratkaisemaan niputtamalla myynnin kehittämisen samaan pakettiin

"Yrityksessämme on henkilökunta, mutta verkkokauppiuus ei ole meille kovin tuttua, joten tiimin osaaminen ei riitä verkkokaupan tuloksen parantamiseen."

"Verkkokaupan teema tekee etusivun muokkaamisesta vaikeaa ja kallista. Joudun maksamaan muutoksista mainostoimistolle. Luultavasti on olemassa helpompikin keino?"

"Verkkokauppa on oman onnensa nojassa, koska ei ole ollut aikaa opetella sitä käyttämään."

"Ostamme verkkomainontaa mainostoimistolta. Raporteissa on tietoja klikkauksista, mutta emme tiedä mikä osuus myynnistä tulee mainonnasta."

"Verkkokaupan johtaminen perustuu mutuun ja fiilikseen. Ymmärrän, että muut pääsevät vivuttamaan tulostaan ja parantamaan asiakastyytyväisyyttä datan perusteella."

"Meillä on Woocommerce-verkkokauppa, mutta emme oikein osaa sitä käyttää. Pelottaa, että kauppa menee rikki."

"Tiedän, että asiakkaat ostavat yhä enemmän verkosta ja verkkokaupan kehittäminen vahvistaisi yrityksemme tukijalkaa, mutta kehittäminen jää kiireen keskellä tekemättä."

"Meillä on hyvät tuotteet ja haluamme kasvattaa markkinaosuuttamme. Markkinointi ei kuitenkaan ole niin kustannustehokasta, kuin toivoisimme."

"Verkkokauppamme jää kilpailijan jalkoihin. Haluaisimme löytää oman tavan ja vahvuudet tehdä verkkokauppaa."

Onnistumisen ainekset tuottavampaan verkkokauppaprojektiin

Hyvä liikeidea

Kannattavan verkkokaupan perustan luo kyky auttaa asiakastasi kilpailukykyisesti. Tämän päälle on hyvä rakentaa myyntiä ja markkinointia, jolloin lopputuloksena on tuottava verkkokauppa.

Kokonaisvaltainen kehittäminen

Verkkokauppa-alusta ei ole irrallinen kokonaisuus, vaan sen on toimittava yhteen mainonnan kanssa. En keskity pelkästään verkkokauppa-alustaan, vaan autan kehittämään kaikkia verkkokaupan tulokseen vaikuttavia osa-alueita: kävijät, keskiosto, ostoprosentti, kate ja asiakkaan elinkaaren arvo.

Kustannustehokkuus

Verkkokaupan kehitystyön ja markkinoinnin täytyy maksaa aina itsensä takaisin, jotta se on järkevää yrittäjän kannalta. Autan yrittäjiä myös tekemään itse markkinointia ja verkkokaupan kehittämistä silloin, kun työn osuudesta on järkevä tai pakko säästää.