Pystytä kilpailukykyinen Woocommerce-verkkokauppa kahdessa viikossa ammattilaisen salaisen reseptin avulla

Mitä, jos perustaisit myyvän verkkokaupan verkkokurssin avulla ja muuttaisit suurimman osan verkkokaupan perustamisbudjetista myynniksi mainonnan avulla?

Verkkokaupan elinehtona on olla myyvä, muutoin verkkokauppiaan käsissä on kuluerä. Onneksi pystyt vahvistamaan verkkokaupan myyntiä jo ennen verkkokaupan julkaisua selkeiden ohjeiden avulla, jopa itse tehden. Myyvässä verkkokaupassa on huomioitu kompastuskivet, jotka yleensä syövät mainosbudjetin huonona ostoprosenttina.

Entäs jos verkkokaupan perustaminen itse ei olisikaan pelottavaa, vaan palkitsevaa sillä selkeiden ohjeiden mukaan saat myyvän verkkokaupan pystyyn kahdessa viikossa ja osaat sen jälkeen myös hallinnoida sitä…

Ja mikä parasta voit käyttää säästyneen rahan mainontaan!

Onko sinulla jo WordPress sivusto olemassa? Laajenna se Woocommerce-verkkokaupaksi

Voit käyttää kurssilla omaa palvelintilaa ja ennestään asennettua WordPress-sivustoa. Halutessasi voit käyttää olemassa olevaa sivuston ulkoasua verkkokaupan pohjana. Kurssilla saat tarkistuslistan, jonka avulla etenet sujuvasti tekemättömien toimien kanssa. 

Videolla asiaa verkkokurssin sisällöstä.

Verkkokaupan perustaminen
Tämä verkkokurssi keskittyy Woocommerce-verkkokaupan perustamiseen. Verkkokurssilla laitetaan kuntoon yleisimmät esteet, joihin verkkokaupassa törmätään markkinointivaiheessa. Esim. tuotekuvaukset kirjoitetaan kerralla myyviksi, käytetään eniten haettuja avainsanoja hyödyksi jo kauppaa perustettaessa, tehdään helposti hallittava verkkokauppa, jota on ilo kehittää.

Miksi verkkokauppa? Vastauksia on monenlaisia, mutta tässä on minun vastaukseni:

“Silloin, kun olet valinnut toimialasi siten, että se inspiroi sinua aidosti ja haluat auttaa ihmisiä löytämään parhaat ratkaisut arkeensa. Ja näitä ihmisiä on riittävästi ja tuotteesi ovat houkuttelevia esim. Suomen markkinassa, niin verkkokaupan avulla muutat myyntityösi monistettavaan muotoon palvelevien tuotekuvausten ja sisältösivujen avulla. Tätä verkossa tapahtuvaa asiakaspalvelua tuot esille valikoimalla mainonnan alustoilta ihmiset, jotka hyötyvät parhaiten tuotteistasi ja näytät heille maksullisia mainoksia. Kun tuotetarjontasi on houkutteleva, niin tietty määrä ihmisistä ostaa. Lopputuloksena on tyytyväisiä asiakkaita, jotka ovat löytäneet arkeensa jotain mitä ovat kaivanneet, mutta eivät ole kenties osanneet etsiä ennen sinua. Verkkokauppiaana pystyt laajentamaan markkina-aluettasi ja niität tuottoa nopeammin maksetun mainonnan avulla”

Kati Kärki – Verkkokauppa kasvuun yrittäjä

Miten verkkokaupan rakentaminen onnistuu kahdessa viikossa aloittelijalta?

Tämä verkkokurssi ei ole mikään teoriamaratoni, vaan käytännön tekemistä, jotta verkkokauppasi olisi valmis muuttamaan kävijäliikenteen mahdollisimman tehokkaasti tulokseksi. Verkkokurssin sisällöt on jaettu 7 päivään. Päivät 8-14 ovat sitä varten, jos sinulla on paljon tuotteita tai tarvitset jatkoaikaa esimerkiksi tekstien työstämiseen. Voit edetä kurssilla omaan tahtiisi joko nopeammin tai hitaammin. Saat selkeät videot, joiden avulla teet kaikki vaiheet. Videot ovat mahdollisimman lyhyitä ja keskittyvät tekemiseen.

Päivä 1: Domainien ja palvelintilan hankinta

Päätät domainin ja avaat tilit mm. palvelintilaan, sähköpostilaatikkoon, Googleen ja maksunvälittäjälle. Jos sinulla ei ole logoa tai värimaailmaa ja fontteja valittuna teet yritysilmeen helppokäyttöisten työkalujen avulla

Päivä 2: WordPress-asennus ja verkkokaupan asetukset

Pystytät Woocommerce verkkokaupan ja määrität asetukset, kuten verot, toimitusmaksut ja lähtevät tilausvahvistukset. Luot verkkokaupaan sivupohjat valmiilla paketilla ja lisäät oman yritysilmeen muutamalla klikkauksella.

Päivä 3: Tuotteiden syöttö

Avainsanojen etsiminen verkkokauppaan, jotta käytät samoja hakusanoja, kuin suurin osa ihmisistä, jotka etsivät tuotteitasi. Vinkit tuotetekstien kirjoittamiseen ja tuotekuviin. Syötä ensimmäiset tuotteet verkkokauppaan.

Päivä 4: Verkkokaupan sisältösivut

Muokkaa julkaisuvaiheessa tarvitsemasi sisältösivut ja esittele parhaat tuotteesi etusivulla myyvästi.

Päivä 5: Lisäosat

Lisää pakolliset toiminnallisuudet, kuten maksunvälittäjä ja vahvista sähköpostien lähettämistä ja verkkokaupan suorituskykyä. Helpota myynnin tekemistä analytiikan ja sähköpostimarkkinoinnin työkalun avulla.

Päivä 6: Julkaisu ja testaaminen

Julkaise verkkokauppa ja testaa sen toiminta tarkistuslistan avulla. Tee testiosto ja harjoittele tilauksen käsittelyä.

Päivä 7: Hallinnointi ja kuukauden vaihteen toimet

Kuukauden vaihteen toimet ja verkkokaupan kehittäminen jatkossa. Lisää nopeutta verkkokauppaan CDN-verkoston avulla.

Päivät: 8-14

Jatka tuotteiden syöttämistä, jos sinulla on satoja tuotteita verkkokaupassasi. Lisää verkkokauppaan sisältösivuja, jotka auttavat asiakasta tuotteen valinnassa. Aloita markkinointi.

Mitä, jos käyttäisit verkkokaupan budjetin pääosin mainontaan?

Jos tekisin sinulle kilpailukykyisen ja myyvän verkkokaupan sen hinta olisi 2997 euroa + alv 24%. Jos säästäisit tekemällä itse verkkokaupan selkeiden ohjeiden avulla ja käyttäisit säästyneen rahan mainontaan sinulla olisi noin 2700 euroa ylimääräistä mainontaan. 

Miten paljon tekisit kauppaa ylimääräisellä 2700 euron mainosbudjetilla?

Woocommerce-verkkokaupan muut kustannukset itse tehtynä

  • WordPress-julkaisujärjestelmä 0 €/vuosi
  • Woocommerce-verkkokauppa 0 €(vuosi
  • .fi -päätteinen verkkotunnus 9 €/vuosi
  • .com -päätteinen verkkotunnus 10 €/vuosi
  • Webhotellin hinta: 202,80 €/vuosi + alv. 24% 
  • Logon ja yritysilmeen suunnittelu noin 720 € kertamaksu Verkkokurssi sisältää bonuksena ohjeet yksinkertaisen tekstilogon tekemiseen ja värimaailman valintaan.
  • Hello Elementor 0 €
  • Elementor 0 €
  • Elementor Pro alk 49 €/vuosi
  • Kajo Woocommerce-verkkokaupan ulkoasupaketti 97 € Sisältyy verkkokurssiin
  • Google Analytics seuranta verkkokauppaan 0 €
  • Facebook pixeli ja myynnin seuranta kiinni lisäosalla 0 €
  • Sähköpostimarkkinoinnin työkalun kytkeminen verkkokauppaan 0 € /1000 kontaktiin asti
  • Hakukoneystävällinen verkkokauppa SEO-lisäosalla 0 €
  • Maksunvälittäjä: Visma Pay Express 4,95 €/kk (ei ole kuukausimaksu vaan minimilaskutus/kk)
  • Visma Pay Power 49 €/kk, Aloittava verkkokauppias valitsee yleensä ylemmän
  • Woocommercen välityspalkkio maksuliikenteestä: 0 €
  • Woocommerce-verkkokaupan toteuttaminen 2997 € + alv 24 % kertakustannus

Yhteensä ensimmäiseltä vuodelta: 330,20 € + alv 24 %

+ Woocommerce-verkkokaupan verkkokurssi 297 € + alv 24 % kertakustannus

Jotta saisit nopeasti verkkokaupalle ulkoasun, jota on helppo muokata nyt ja jatkossa, sisältyy verkkokurssiin valmis ulkoasupaketti

  • Säästä aikaa valmiilla sivupohjilla, joiden avulla verkkokaupan jatkokehitys pysyy joustavana ja nopeana. Et ole teemasta tulevan ulkoasun vankina.
  • Muokkaa verkkokaupasta yrityksesi näköinen helposti muuttamalla värit ja fontit yrityksen ilmeen mukaiseksi. Värit vaihtuvat koko sivustolle kerralla.
  • Yli 15 valmista sivupohjaa, joita voit muokata omien tarpeiden mukaan
  • Taustalla on Hello Elementor-maksuton teema, jota ylläpidetään säännöllisesti
  • Voit poistaa, muokata ja monistaa osioita nopeasti Elementorin avulla. 
  • Kaksi vaihtoehtoa valittanava: Kaisla tai Kajo

Kahden viikon kuluessa verkkokurssin aloittamisesta sinulla on: 

  • Sähköpostilaatikko omalla domainilla eli verkko-osoitteella, mikä antaa uskottavuutta liiketoiminnalle
  • Olet valinnut helppokäyttöisten työkalujen avulla yhteneväisen värimaailman, jota on helppo käyttää kaikessa markkinoinnissa
  • Osaat käsitellä kuvia verkkokaupan tarpeisiin
  • Verkkokaupassasi on ulkoasu, jota voit muokata helposti sivu kerrallaan, kun sitä haluat. Värit ja fontit muutat helposti koko sivustolle kerralla.
  • Esittelet verkkokauppasi tarjontaa houkuttelevasti eri näkökulmista verkkokauppasi etusivulla ja osaat vaihtaa sesongeittain tuotteita etusivun parhaille paikoille
  • Olet luonut tarvittavat sisältösivut verkkokauppaan ja osaat jatkossa lisätä uusia sivuja verkkokauppaasi
  • Olet syöttänyt tärkeimmät tuotteet verkkokauppaan ja jos sinulla on useita satoja tuotteita jatkat vielä tuotetekstien parantamista ohjeiden avulla ja/tai jatkat tuotteiden lisäämistä verkkokauppaan
  • Verkkokaupastasi löytyy suomalaiset maksutavat ja sopivat toimitustavat tuotteille
  • Olet lisännyt toiminnallisuutta verkkokauppaan myyntiä ja tehokkuutta vahvistavilla lisäosilla ja olet välttänyt turhat lisäosat, jolloin verkkokauppasi on helppo hallinnoida
  • Myynnin mittarit (Google Analytics ja Facebook pikseli) on yhdistetty verkkokauppaasi, jotta voit aloittaa maksetun mainonnan ja parantaa sen tehoa kertyvän tiedon avulla.
  • Sinulla on erinomainen käsitys siitä miten verkkokauppasi toimii ja pystyt hoitamaan verkkokaupan kehitystoimia sujuvasti ilman pelkoa ja ahdistusta
  • Verkkokauppasi on julkaistu
  • Säästät rahaa tekemällä WordPress päivitykset itse ja helppokäyttöinen palvelinpuoli on hanskassasi
Verkkokaupan kehittäminen
Kun verkkokauppa on pystyssä pääset hyödyntämään myös maksettua mainontaa. Maksettu mainonta ei ole kulu vaan vipuvarsi, jolla pystyt vaikuttamaan tulokseesi. Hyvä tuloksentekokyky edellyttää, että liikeideasi on kilpailukykyinen myös käytännön tasolla.

Verkkokaupan latausnopeudet

Haluat tietenkin nopeasti latautuvan verkkokaupan, jotta asiakkaan asiointi olisi mahdollisimman sujuvaa. Verkkokurssilla opit optimoimaan verkkokaupan kuvat, jotta niistä ei tule turhaa kuormaa latausaikoihin. Verkkokaupan suorituskykyä optimoidaan mm. säätämällä palvelinpuolen asetuksia, käyttämällä välimuistitusta sekä optimoimalla latautuvia resursseja. Halutessasi voit lisätä myös CDN-verkoston.

Latausnopeus vaihtelee hetkittäin mm. palvelinkuormasta ja käytetyistä lisäosista riippuen ja siihen vaikuttaa myös se onko kävijä selannut sivua aiemmin. Verkkokurssin ohjeiden mukaan tehdyn sivuston latausnopeus on noin 0,7-2 sekuntia.

Domainhotellin palvelimelle rakennetun verkkokaupan latausnopeus ilman CDN-verkostoa
Verkkokaupan latausnopeus CDN käytössä
Verkkokaupan latausnopeus CDN käytössä

Parempi verkkokauppa itse tehden

Melkein kuka tahansa voi nykyään laittaa verkkokaupan pystyyn helppokäyttöisille alustoille. Se, että verkkokauppa on julkaistu ja näyttää hyvältä ei tarkoita, että se olisi myyvä. Perustetun verkkokaupan haasteet tulevat yleensä eteen markkinointivaiheessa. Jos verkkokauppasi ei ole kilpailukykyinen saatat menettää rahaa ja asiakkaita enemmän kuin sinulla on siihen varaa. Markkinointitoimiston tekemä verkkokauppa ei myöskään aina pelasta tilannetta, sillä verkkokaupan kaunis kuori ei tuo menestystä, jos verkkokaupasta puuttuu oston kotiuttamiseen tarvittavat asiat. Saatat jopa joutua lähtemään tuhansien eurojen takamatkalta verkkokaupan korjaustoimiin.

Tämä verkkokurssi on sinulle, jos:

  • Haluat rakentaa myyvän verkkokaupan alusta asti itse tai haluat muuttaa WordPress-sivun verkkokaupaksi
  • Sinulla on laittaa aikaa verkkokaupan perustamiseen kahden viikon ajan
  • Sinulla on liikeidea ja verkkokaupan tuotteet valittuna
  • Käytät sujuvasti tietokonetta
  • Olet valmis tekemään päätöksiä nopeaan tahtiin verkkokaupan ulkoasun ja asetusten suhteen video-ohjeiden mukaan (näitä voit aina myöhemmin muuttaa tai parantaa)

Tämä verkkokurssi ei palvele sinua, jos:

  • Koet tietokoneen peruskäytön jatkuvasti haastavaksi
  • Sinulla ei ole vielä tuotteita tai liikeideaa
  • Sinulla ei ole laittaa aikaa verkkokaupan perustamiseen tai haluat mukavuussyistä sen ulkoistaa
  • Haluat ammattilaisen mielipiteen ja vahvistusta verkkokaupan ulkoasun tai asetusten valintaan

Vältä seuraavat aloittavan verkkokauppiaan virheet tämän verkkokurssin avulla

Monet verkkokauppa-alustat pysyvät hyvin mukana kilpailussa ja niissä on mahdollisuudet maksuttomiin tai maksullisiin lisäosiin, joilla lisäät myyntiä. Toki markkinoilla on paljon myös sellaisia alustoja, jotka näyttävät päällepäin hyvältä verkkokaupalta, mutta perusasiat ovat hankalia esim. myynnin mittareiden liittäminen alustaan on vaikeaa ja kallista tai joudut maksamaan yllättävän paljon toiminnallisuuksista, joita tarvitset markkinointivaiheessa. Esim. Google shopping mainonta, sähköpostimarkkinointi ja suomalaiset maksutavat voivat olla maksullisia joissain alustoissa.

Paytrail jakoi verkkokauppa-alustan vertailututkimuksessa verkkokauppiaat mm. alustaansa tyytyväisiin ja alustan vaihtajiin. Woocommerce on verkkokauppa-alustaansa tyytyväisten keskuudessa käytetyin verkkokauppa-alusta Suomessa Paytrailin vuonna 2021 tekemän tutkimuksen mukaan.

Paytrail 2021: Verkkokauppa-alustaansa tyytyväisten verkkokauppiaiden keskuudessa suosituin alusta on Woocommerce (23,2%)

Lähde: https://www.paytrail.com/raportti/verkkokauppa-alustat-suomessa

Verkkokurssilla opetetaan tekemään verkkokauppa Woocommerce-alustalle. Pidetyimmät asiat Woocommercessa ovat mm. räätälöityvyys ja mukautuvuus, laaja valikoima valmiita lisäosia, matala kulurakenne.

Jos ulkoistat verkkokaupan tekemisen, niin teetetty verkkokauppa maksaa vähimmillään noin 3000 euroa ja saat sillä alustan pystyyn mainostoimiston tekemänä noin kuukaudessa tai kahdessa, maksunvälittäjien asennuksen ja ehkä hakukoneystävällisen rakenteen ja teet itse tekstit. Verkkokauppaprojekti tuntuu mittavalta, mutta ostettuasi verkkokaupan olet vasta nollapisteessä. Jos olet rakentanut kauppasi uudelle puhtaalle domainille ja perustanut somekanavat, olet -3000 € pakkasella, kävijäliikenne on nolla ja et ehkä vielä osaa edes käyttää uutta verkkokauppaasi ja joudut joko maksamaan jokaisesta päivitykset ja tuotelisäyksestä tai opettelemaan verkkokaupan käytön.

Verkkokurssin avulla saat apua myyvien tekstien tekemiseen, opit käyttämään omaa verkkokauppaasi samalla, suoriudut julkaista nopeammin ja lopputuloksena on kilpailukykyisempi verkkokauppa, joka on joustava kehittää mm. ulkoasun ja toiminnallisuuksien suhteen (ei ole sidottuna teemasta tulevaan ulkoasuun eikä ole riippuvainen mainostoimiston tekemän teeman päivityksistä).

Yrityksen verkkosivut ovat olleet tyypillisesti sellainen projekti, joka rakennetaan kerran ja siellä päivitetään harvoin asioita. Verkkosivut on ollut helppo ulkoistaa mainostoimiston tehtäväksi. Verkkokauppa sen sijaan on toinen maailma, sillä verkkokaupan kaikki kauppiastyö tehdään verkossa:

  • tuotetekstejä muutetaan myyvemmiksi
  • kuvia lisätään
  • uusia tuotteita lisätään ja vanhoja poistetaan
  • tilauksia kirjataan lähetetyiksi
  • nostetaan ajankohtaisia asioita esille myynnin parantamiseksi
  • luodaan uusia kampanjasivuja, joiden avulla saadaan keskiostoa paremmaksi
  • tuotetaan sisältöä, jonka avulla asiakkaan on helpompi valita oikea tuote verkossa
  • hakukoneoptimoinnin toimilla vahvistetaan näkyvyyttä hakukoneissa
  • opitaan asiakkaasta verkkokaupan analytiikan avulla
  • Palvelin puoli: varmuuskopiot, dns lisäykset

Käytännössä päivitystyö voi olla päivittäistä, joten verkkokauppiaana sinun on osattava tehdä verkkokauppiastyöhön liittyviä toimia ilman että pelkäät rikkovasi jotain jatkuvasti. Jos ulkoistaisit kaiken tekemisen muualle kuin omaan tiimiisi tulisi sinun ottaa huomioon, että tuotteen katteet markkinointikulujen jälkeen kattavat järkevästi nämä kulut ja ettei päivitystyön ulkoistaminen hidasta verkkokauppasi myyntiä.

Verkkokurssin avullla osaat käyttää verkkokaupaasi ja lisätä sinne tuotteet ja sisältösivut, eikä sinun tarvitse pelätä päivitysten tekemistä.

Jokaisesta verkkokaupasta näkee toki sinne tulleet myynnit, mutta varsinainen verkkokauppiaan työ tehdään ennen kuin osto kilahtaa kauppaan. Jotta saisit parannettua omaa tekemistäsi (mainonta, sivuston tekstit, hakukoneoptimointi) tarvitset mittareita, joiden avulla saat palautetta tekemisestäsi. 

Näissä tilanteissa tarvitset myynnin mittareita

  • Teet mainontaa monessa kanavassa (esim. Google Ads ja Facebook) yhtä aikaa ja haluat tietää mistä kanavista ostavat asiakkaat tulevat, jotta voit laittaa sinne suurimman osan mainosrahasta
  • Testaat mainontaa usealle kohderyhmälle saman mainosalustan sisällä ja haluat karsia pois kohderyhmät, joista ei tule ostajia tai ostajia tulee liian harvakseltaan
  • Tuotteesi on arvokas ja asiakkaan harkinta-aika ennen ostoa on pitkä ja sähköpostimarkkinoinnin lisäksi käytät muistuttavaa mainontaa, jotta pysyt säännöllisesti kiinnostuneiden mielissä

 

Verkkokurssilla asennat Facebook pikselin, jotta voit hyödyntää muistuttavaa mainontaa ja Facebook saa tietoa myynneistä, jotta se voi paremmin auttaa lytämään myös uusia ostajia. Asennat myös Google Analyticsin UA-seurannan ja uuden GA4-seurannan, jotta näet Google Analyticsista verkkokaupan myynnit ja näet helposti mistä ostavat asiakkaat tulevat verkkokauppaasi. 

Tiesitkö että verkkokauppasi voi saada kävijöitä täysin ilmaiseksi hakukoneista kuten Googlesta? Hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa mm. verkkokauppasi sisältösivut ja niillä käyttämäsi sanasto sekä verkkokaupan tekninen suorituskyky ja linkit verkkokauppaasi. Myös kilpailutilanne ja kilpailijoiden verkkokaupan vahvuus vaikuttavat.

Verkkokaupan liikenteen lähteenä pelkästään hakukonenäkyvyyteen ei voi luottaa ensimmäisenä vuonna, mutta siitä saa alkuun jo joitain parhaita käytäntö. Ennen kuin nimeät yhtään tuotekategoriaa tai teet yhtään tekstiä verkkokauppaasi sinun kannattaa tutkia millä avainsanoilla tuotteitasi haetaan hakukoneista eniten. Verkkokurssilla teet avainsanatutkimusta ennen tuotekategorioiden nimeämistä.

Verkkokauppiaan arjessa tulee varmasti pian vastaan, että haluat kirjoittaa tai järjestellä asioita eri tavalla tai lisätä uusia osioita sivuille. Valittu teema vaikuttaa paljon siihen onko verkkokauppasi helppokäyttöinen tai pystyykö ulkoasua ylipäätään helposti muokkaamaan silloin, kun myynnin kehittäminen sitä vaatii. Jos sivustoa on vaikea muokata tai lopputulos näyttää oudolta, jää kehitystyö helposti sikseen. Verkkokaupassa maksullinen mainonta on usein päällä jatkuvasti. Verkkokauppaa kehitetään, jotta asiakkaan on helpompi tehdä ostopäätös ja ostoprosentti paranisi. Ostoprosentin parantaminen näkyy heti verkkokaupan tuloksessa. Jos verkkokauppaa ei päästä ketterästi kehittämään ulkoasun vuoksi, maksat jatkuvasti oppirahoja verkkokaupan kanssa.

Maltillinen muutos verkkokaupan sisällössä voi parantaa ostoprosenttia ja koko verkkokaupan katetta merkittävästi

 

Verkkokurssilla käytetään maksuton ja paljon käytettyä Hello Elementor teemaa. Koska teemalla on paljon käyttäjiä, sitä päivitetään myös aktiivisesti ja se pysyy ajantasalla tietoturvapäivityksissä. Teema on tehty Elementor sivunrakennustyökalun kanssa käytettäväksi, joten siinä ei ole ylimääräisiä muotoiluja ja se on myös mahdollisimman suorituskykyinen. Ulkoasu tämän teeman päälle tehdään Elementorilla. Pohjana voit käyttää valmista ulkoasupakettia, jolla saat helposti muokattavan pohjan nopeasti.

Hello Elementor maksuton WordPress teema

Eikö olisi ihanaa julkaista verkkokauppa vasta, kun se on täysin virheetön ja täydellinen? Ainakin, jos maksat verkkokaupan tekemisestä, haluat varmistaa, että kaikki on kunnossa ennen projektin päättymistä. 

Kuinka paljon parin kuukauden odottelu ja pienten virheiden hiominen vaikuttaa itse myyntiin? Ainakin lähdet muutaman kuukauden takamatkalta markkinaan, jossa itse kaupanteko ja oppiminen tapahtuu. Tekniikka on myös kehittynyt niin paljon, että yleisimmät verkkokauppa-alustat saadaan muutamissa tunneissa tai päivissä pystyyn. Sen sijaan itse verkkokaupan kilpailuedut eivät rakennu niinkään tekniikasta, kunhan teet lisäosien osalta oikeat valinnat, vaan kokonaisuus ratkaisee ja se miten osaat hyödyntää sitä markkinassa. 

Verkkokaupan rakentamiseen käytetty aika ja raha eivät takaa sen menestymistä markkinassa, vaan panostaminen myyntiä ja tulosta parantaviin asioihin lisäävät menestymisen mahdollisuuksia. Sen sijaan kaikki raha ja aika, joka on käytetty muuhun kuin menestymisen tukemiseen ovat ylimääräistä painolastia, joista kertyvät kulut pitää kuolettaa myymällä enemmän.

Kun laitat pystyyn ensimmäistä verkkokauppaasi pystyt varmasti sujuvana tietokoneen ja netin käyttäjänä selviytymään yleisimpien verkkokauppa-alustojen pystytyksestä. Sen sijaan aikaa menee helposti liian paljon hukkaan yksin tehdessä ja kantapään kautta opittavista asioista tulee helposti lisäkustannuksia. Jotta saisit mahdollisimman nopeasti ja edullisesti verkkokaupan, jossa on hyvän tekniikan lisäksi yleisimmät myyntiä lisäävät asiat tein verkkokurssin, jonka avulla toteutat seuraavat asiat:

  • Otat asiakkaan huomioon verkkokaupan teksteissä ja teknisissä valinnoissa, kuten maksutavoissa, toimitustavoissa ja 
  • Opit valitsemaan yhteensointuvat värit ja ulkoasuun sopivat fontit
  • Saat hakukoneystävällisen verkkokaupan,
  • Pysyt kahden viikon julkaisuaikataulussa ja vältyt koodamiselta Woocommerce verkkokauppaan tehtyjen ulkoasumallipohjien avulla
  • Laitat kiinni myynnin lisäämisen tarvittavat mittarit verkkokauppaasi 
  • Saat parhaat vinkit verkkosivun tekstien kirjoittamiseen ja tuotetekstien tekemiseen.
  • Rakennat ja julkaiset verkkokauppasi Woocommerce verkkokauppa-alustalle kahden viikon kuluessa

 

Verkkokurssin avulla siis keskityt tekemään verkkokaupastasi myyvän takertumatta lillukanvarsiin.

Miksi annan sinulle salaisen reseptini verkkokaupan rakentamiseen?

Digiyritysneuvojana työskentelin pienyritysten parissa ja huomasin, että toimivan liikeidean esteenä on liian usein puutteellisesti toteutettu verkkokauppa. Markkinointivaiheessa monet törmäävät tähän todellisuuteen ja huomaavat ettei tuloksen teko ole enää omissa käsissä. 

On ollut ilo auttaa pienyrityksiä rakentamaan ketterästi verkkokauppaa ja toteuttamaan unelmiaan helpommin. Nautin haasteista ja ennen kaikkea onnistumisista. Rakennan nykyisin päätyökseni myyviä Woocomerce-verkkokauppoja pienyrityksille ja hoidan monen verkkokaupan Facebook- ja Google-mainontaa. Ajan rajallisuuden vuoksi en pysty auttamaan, niin montaa yrittäjää kuin haluaisin. Pienyrityksen näkökulmasta verkkokaupan perustamisen budjetti voi olla mielekästä käyttää pääosin mainontaa, kuin verkkokaupan rakentamiseen. Verkkokurssin avulla pystyn osaltani auttamaan myös niitä, jotka haluavat päästä nopeammin kiinni tuloksen tekoon pienin kustannuksin.

Salainen resepti verkkokaupan rakentamiseen on syntynyt vuosien kokemuksen tuloksena. Siihen on yhdistetty kaikki ne onnistumiset ja virheistä opitut asiat mm. WordPress-sivujen rakentamisesta ja Woocommerce-verkkokaupasta, mainonnan tulevista tarpeista, copytekstien kirjoittamisesta, palvelinpuolen toimista, verkkokaupan asiakaspalvelusta nousseista tarpeista, käytössä testatuista lisäosista ja yrittäjänä toimimisesta. Resepti on salainen sen vuoksi, että se on olennainen osa oman liiketoimintani kilpailuetua. Siksipä pelottaakin se jakaa, mutta tiedän, että aloittavana verkkokauppiaana siitä on sinulle todella paljon hyötyä.

Uskon, että toteutat oman verkkokauppaunelmasi salaisen reseptini avulla ja voin olla ylpeä, että olen voinut auttaa sinun tarinasi alkuun.

Kati Kärki Verkkokauppa kasvuun

Kati Kärki verkkokurssin valmentaja ja verkkokauppoihin erikoistuneen mainostoimiston yrittäjä: Rakennan yrityksille Woocommerce-verkkokauppoja ja hoidan verkkokauppojen mainontaa. Konsultoin ja autan myös verkkokauppoja kehittämään myyntiä ja markkinointia silloin, kun yritys haluaa vahvistaa omaa osaamistaan.

Lisätiedot verkkokurssista