Search
Close this search box.
Opi tekemään

Verkkokaupan tuotekortit myyntikuntoon -verkkokurssi

Iloitse kehnoista tuoteteksteistä, sillä kohta muutat ne rahaksi

Mistä lisää tulosta verkkokauppaan? Kelpaisiko parempi ostoprosentti? Kohentunut ostoprosentti tahkoaa tehokkaammin tulosta kaikesta kävijäliikenteestä, joten teet parempaa tulosta vaikket laittaisi yhtään lisäeuroja mainontaan.

Miten sitten työstää ostoprosenttia paremmaksi? Työläs virityshumppa A/B-testaustyökalujen kanssa ei kuulosta houkuttelevalta. Eivätkä myöskään kalliit koodausviritykset verkkokaupan puolella.

Ei hätää, sillä (liian) monella verkkokaupalla on käyttämättä vielä helppo ja edullinen tapa ostoprosentin nostamiseen. 

Verkkokaupan myyntityö tehdään tuotekortilla, jossa kiinnostuneen kävijän on saatava riittävästi tietoa ostopäätöksen tekemiseen. Liian usein tuotekortti palvelee tässä kehnosti. Jättääkö sinun tuotekorttisi rahaa pöytään?

Vahvista verkkokauppasi tulosta paremmilla tuotekuvauksilla.

Hyvin rakennetussa tuotekortissa hyödynnät seuraavat:

  • Tunnistat asiakkaalle tärkeimmät hyödyt ja annat niille parhaat paikat tuotekortilla
  • Tiedät mistä palikoista tuotekortti koostuu ja osaat hyödyntää eri osiota sekä myyntiin että kävijöiden hankkimiseen
  • Valitset hakusanoista parhaimman tuotenimeen ja hyödynnät hakusanoja tuotekortilla luontevasti, jotta saat parhaan näkyvyyden tuotekortille
  • Olet muuttanut ominaisuudet hyödyiksi, jotta asiakkaan ei tarvitse niitä itse keksiä
  • Aloitat tuotetekstien teon aina tärkeimmästä tuotteesta, jotta kehitystyö maksaa itsensä takaisin

 

Lue lisää kurssista

197,00  (plus alv)

Opi tekemään

Verkkokaupan tuotekortit myyntikuntoon -verkkokurssi

197,00  (plus alv)

Kuvaus

Palvele paremmin jokainen verkkokaupan kävijät palkinnoksi saat vahvemman tuloksen ja paremman asiakaskokemuksen

 

Vieläkö mietit miten lisäisit verkkokauppasi tuottoa? Yksi helpoimmista keinoista on tuotetekstien parantaminen. Liian usein tuotetekstit jäävät huomiotta silloin, kun kauppa käy ihan kelvollisesti. Verkkokaupan muu myynti voi jättää myös varjoonsa loistavia tuotteita, joita ei juurikaan myydä verkossa, koska tuotekuvausten perusteella tuotetta on mahdoton ostaa. Kun valitset fiksusti tuotteet, joiden kuvauksia lähdet vahvistamaan, maksaa kehitystyö itsensä takaisin paremman ostoprosentin takia. Tehokkaammat tuotekuvaukset maksavat itsensä takaisin kaikilla niillä tulevilla verkkokaupan kävijöillä, jotka tulevat tuotesivulle. Näin vahvistat siis verkkokauppasi kykyä muuttaa kävijät rahaksi nyt ja tulevaisuudessa.

Hyvin toteutettu tuotekortti palvelee myös oman verkkokaupan ulkopuolella

Yksi tuloksellisimmista mainonnan muodoista verkkokaupalle on Google Shopping mainonta. Shopping mainonta on vaivatonta, sillä siihen ei tarvitse kirjoittaa riviäkään mainostekstejä tai ladata yhtään kuvaa. Sen sijaan Shopping mainonta käyttää verkkokauppasi tuotekortin tietoja mainosteksteinä ja -kuvina. Eli tuotetekstien tehtävänä on kertoa Googlelle mikä tuote on, jotta Google voi näyttää sitä oikean haun yhteydessä. Tiesitkö, että vaikka et laittaisi euroakaan Shopping mainontaan, voit silti hyödyntää maksuttomalla tuotelistauksilla osan tästä näkyvyydestä?

Näin nopeutat tuotekortin tekemistä

Tee omalle verkkokaupalle sopiva tuotekorttipohja, johon listaat kaikki ne asiat, joihin tuotekortilla tulisi vastata. Tuotekuvia varten voit luoda Canvaan tuotekorttipohjan, jonka avulla käsittelet kuvat sopivan kokoisiksi. Voit myös nopeuttaa tuotekortin tekemistä monistamalla olemassa olevia tuotteita, mutta silloin on oltava tarkkana, jotta muistaa muuttaa kaikki tiedot.

Muuta tuotekuvaukset rahaksi

Mitä huonompia tuotekuvauksesi ovat nyt niin sitä enemmän ne kätkevät rahaa sisäänsä. Iloitse siis jokaisesta huonosta tuotekuvauksesta, koska muutat ne pian rahaksi. Aiemmin mainitsin, että tuotetekstien parantaminen on yksi helpoimmista keinoista tuloksen parantamiseen ja siihen on syynsä. Mietitään kuitenkin hetki sitä miksi tuotekuvauksesi ovat nyt rempallaan. Kukaan ei tietenkään tarkoituksella kirjoita niitä huonoiksi, vaan ne ovat sen hetkisen parhaan tiedon pohjalta tehtyjä. Mitäpäs, jos lisäisit nopeasti tätä tiedontasoa, jotta saat itsellesi ainekset myyviin tuotekuvauksiin ja koko tuotekortin hyödyntämiseen? Myyvän tekstin kirjoittamisessa on tärkeämpää tietää mistä kirjoittaa kuin miten kirjoittaa. Jokainen peruskoulun käynyt osaa kirjoittaa tuotekuvauksia, sillä siinä ei tarvitse olla sanataituri tai oikeinkirjoituksen mestari. Yksinkertainen kieli on parempi kuin monimutkainen kirjoitustaidon näyte.

Miten teet helposti tulosta tuotekuvausten parantamisella:

  1. Tuotekuvaus verkkokaupassa on kuin myyjä kivijalkakaupassa. Siinä missä myyjä palvelee asiakkaat yksi kerrallaan palvelee tuotekuvaus sadat, tuhannet tai kymmenet tuhannet asiakkaat samalla vaivalla. Aikaa pitää siis löytyä tuotekuvauksen parantamiseen, jotta se palvelisi hyvin eikä kutakuinkin tai kehnosti.
  2. Jokainen osaa kirjoittaa riittävällä tasolla, kun vaan saa valmiit ohjeet millä tuotekuvauksista tehdään myyvempiä
  3. Tuotekuvausten päivittäminen onnistuu jokaiselta verkkokauppiaalta (tässä ei tarvii koodata, eikä tarvii työllistää verkkokaupan kehittäjää)
  4. Aakkoset on muita juttuja varten. Nyt otetaan kermat kakusta ja aloitetaan tuotekuvausten optimointi niistä tuotteista, joissa se maksaa itsensä nopeiten takaisin. Jos elämä keskeyttää välillä tämän homman, niin olet jo saanut rahaa pankkiin aloittamalla tärkeimmästä.
  5. Ekat tuotekuvaukset ovat aina hitaimpia, mutta tekeminen nopeutuu harjoituksen myötä ja taito on korvaamaton verkkokauppasi tulokselle

Ka niin, joko oot valmiina vahvistamaan verkkokauppasi tulosta

Lue lisää kurssista

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Verkkokaupasta löytyy laskuvaihtoehto, mutta voit halutessasi pyytää minua lähettämään verkkolaskun tai laskun sähköpostitse.

Verkkokursseihin pääset käsiksi heti verkkomaksun jälkeen. Palvelutuotteiden toimitusaika on 1-5 arkipäivää. Jos työ vaatii pitemmän ajan, on siitä erillinen maininta tuotesivulla.

Palveluilla ja verkkokursseilla on 14 päivän tyytyväisyystakuu eli jos et ole tyytyväinen kurssiin tai palvelun suorittamiseen, niin saat rahasi takaisin.