Kuvaus
Palvele paremmin jokainen verkkokaupan kävijät palkinnoksi saat vahvemman tuloksen ja paremman asiakaskokemuksen
Vieläkö mietit miten lisäisit verkkokauppasi tuottoa? Yksi helpoimmista keinoista on tuotetekstien parantaminen. Liian usein tuotetekstit jäävät huomiotta silloin, kun kauppa käy ihan kelvollisesti. Verkkokaupan muu myynti voi jättää myös varjoonsa loistavia tuotteita, joita ei juurikaan myydä verkossa, koska tuotekuvausten perusteella tuotetta on mahdoton ostaa. Kun valitset fiksusti tuotteet, joiden kuvauksia lähdet vahvistamaan, maksaa kehitystyö itsensä takaisin paremman ostoprosentin takia. Tehokkaammat tuotekuvaukset maksavat itsensä takaisin kaikilla niillä tulevilla verkkokaupan kävijöillä, jotka tulevat tuotesivulle. Näin vahvistat siis verkkokauppasi kykyä muuttaa kävijät rahaksi nyt ja tulevaisuudessa.
Hyvin toteutettu tuotekortti palvelee myös oman verkkokaupan ulkopuolella
Yksi tuloksellisimmista mainonnan muodoista verkkokaupalle on Google Shopping mainonta. Shopping mainonta on vaivatonta, sillä siihen ei tarvitse kirjoittaa riviäkään mainostekstejä tai ladata yhtään kuvaa. Sen sijaan Shopping mainonta käyttää verkkokauppasi tuotekortin tietoja mainosteksteinä ja -kuvina. Eli tuotetekstien tehtävänä on kertoa Googlelle mikä tuote on, jotta Google voi näyttää sitä oikean haun yhteydessä. Tiesitkö, että vaikka et laittaisi euroakaan Shopping mainontaan, voit silti hyödyntää maksuttomalla tuotelistauksilla osan tästä näkyvyydestä?
Näin nopeutat tuotekortin tekemistä
Tee omalle verkkokaupalle sopiva tuotekorttipohja, johon listaat kaikki ne asiat, joihin tuotekortilla tulisi vastata. Tuotekuvia varten voit luoda Canvaan tuotekorttipohjan, jonka avulla käsittelet kuvat sopivan kokoisiksi. Voit myös nopeuttaa tuotekortin tekemistä monistamalla olemassa olevia tuotteita, mutta silloin on oltava tarkkana, jotta muistaa muuttaa kaikki tiedot.
Muuta tuotekuvaukset rahaksi
Mitä huonompia tuotekuvauksesi ovat nyt niin sitä enemmän ne kätkevät rahaa sisäänsä. Iloitse siis jokaisesta huonosta tuotekuvauksesta, koska muutat ne pian rahaksi. Aiemmin mainitsin, että tuotetekstien parantaminen on yksi helpoimmista keinoista tuloksen parantamiseen ja siihen on syynsä. Mietitään kuitenkin hetki sitä miksi tuotekuvauksesi ovat nyt rempallaan. Kukaan ei tietenkään tarkoituksella kirjoita niitä huonoiksi, vaan ne ovat sen hetkisen parhaan tiedon pohjalta tehtyjä. Mitäpäs, jos lisäisit nopeasti tätä tiedontasoa, jotta saat itsellesi ainekset myyviin tuotekuvauksiin ja koko tuotekortin hyödyntämiseen? Myyvän tekstin kirjoittamisessa on tärkeämpää tietää mistä kirjoittaa kuin miten kirjoittaa. Jokainen peruskoulun käynyt osaa kirjoittaa tuotekuvauksia, sillä siinä ei tarvitse olla sanataituri tai oikeinkirjoituksen mestari. Yksinkertainen kieli on parempi kuin monimutkainen kirjoitustaidon näyte.
Miten teet helposti tulosta tuotekuvausten parantamisella:
- Tuotekuvaus verkkokaupassa on kuin myyjä kivijalkakaupassa. Siinä missä myyjä palvelee asiakkaat yksi kerrallaan palvelee tuotekuvaus sadat, tuhannet tai kymmenet tuhannet asiakkaat samalla vaivalla. Aikaa pitää siis löytyä tuotekuvauksen parantamiseen, jotta se palvelisi hyvin eikä kutakuinkin tai kehnosti.
- Jokainen osaa kirjoittaa riittävällä tasolla, kun vaan saa valmiit ohjeet millä tuotekuvauksista tehdään myyvempiä
- Tuotekuvausten päivittäminen onnistuu jokaiselta verkkokauppiaalta (tässä ei tarvii koodata, eikä tarvii työllistää verkkokaupan kehittäjää)
- Aakkoset on muita juttuja varten. Nyt otetaan kermat kakusta ja aloitetaan tuotekuvausten optimointi niistä tuotteista, joissa se maksaa itsensä nopeiten takaisin. Jos elämä keskeyttää välillä tämän homman, niin olet jo saanut rahaa pankkiin aloittamalla tärkeimmästä.
- Ekat tuotekuvaukset ovat aina hitaimpia, mutta tekeminen nopeutuu harjoituksen myötä ja taito on korvaamaton verkkokauppasi tulokselle
Ka niin, joko oot valmiina vahvistamaan verkkokauppasi tulosta