Miten Elementor Pro tekee verkkokaupan pyörittämisestä sujuvampaa?

Elementor Pro hyödyt verkkokaupalle

Elementor Pro on maksullinen sivun rakennustyökalu, joka sopii esimerkiksi Woocommerce-verkkokaupan ulkoasun rakentamiseen ja muokkaamiseen. Sivunrakennustyökalu antaa sinun muokata ulkoasua nopeasti ja helposti raahaamalla erilaisia osioita verkkosivulle esim. tekstiä, kuvaa, verkkokaupan tuotekortteja yms. Näet koko ajan miltä muokattava sivu näyttää.

Mutta härre god kannattaako tästä ilosta todella maksaa 49 dollaria vuodessa?? Kyllä kannattaa ja kohta kerron miksi.

Tilaa Elementor Pro nyt tästä. Hinta nousee 1.12.2022 alkaen.

Psst. Elementorista on myös ilmainen versio olemassa, mutta maksullinen versio vie sivun muokkauksen aivan eri tasolle.

Vaihtoehdot Elementor Prolle

Ensiksi on hyvä tietää mitä vaihtoehtoja löytyy Elementor Prolle. Sivunrakennustyökaluja löytyy paljon mm. Divi ja Beaver Builder. Diviä olen joutunut itse käyttämään ja voin sanoa, ettei se ole ollut ilo. Divi ei ole yhtä helppokäyttöinen kuin Elementor ja valmiissa mallipohjissa on tosi paljon työstettävää, jotta ne saadaan mobiililaitteille sopivaksi. Divi maksaa noin 89 dollaria ja lisenssi ei ole vuosilisenssi vaan ikuinen lisenssi, joten sen luulisi tulevan Elementoria edullisemmaksi vuosien varrella. Mutta jatkuvat korjaus- ja säätötyöt syövät tämän hyödyn nopeasti.

Voit myös rakentaa verkkokaupan ulkoasun maksuttoman tai maksullisen teeman päälle ilman sivunrakennustyökalua, mutta tällöin asettelu ja ulkoasumuotoilut tulevat teemasta ja niihin on työläämpää tehdä muutoksia.

Pääset testaamaan lisämyynnin ideat verkkokaupassasi

Palataanpa vielä siihen mistä verkkokaupan tulos muodostuu eli tarvitset kauppaasi kävijöitä (KÄVIJÄT), joista osa ostaa (OSTOPROSENTTI) keskimäärin tietyn verran (KESKIOSTO) ja riippuen katteesta (KATE) muodostuu verkkokaupan tulos. Verkkokaupan ostoprosentti (tyypillisesti esim. 1-5%) on palkitseva kehityskohde. Jos pystyt tuplaaman ostoprosenttisi esim. yhdestä prosentista kahteen tuplaantuu myös tuloksesi. Samoin toimii myös keskiosto. Ja millä näitä sitten tuplataan? Esimerkiksi analytiikasta saatavan tiedon pohjalta päättelemällä mikä voisi auttaa asiakasta ostamaan ja testaamalla tätä sitten verkkokaupassa.

Käytännössä kehitystyö ei ole mitään ydinfysiikkaa, vaan esimerkiksi unohtuneiden asioiden kertomista sivuilla, tuotteiden esittelyä eri näkökulmista tai tekstien ja kuvien selkiyttämistä. Kiitoksena tästä työstä saat palkkioksi lisää myyntiä (etkä vain tänään vaan monet näistä muutoksista kantavat hedelmää myös tulevaisuudessa). Mutta yksinkertaisesta osioiden lisäämisestä etusivulle tai järjestyksen muuttamisesta tai tuotenostoista voi tulla piinaava projekti, jos testattavat muutokset vaativat kehittäjän (kallista) aikaa.

Verkkokaupan tulos muodostuu näistä

Tulet toimeen vähemmällä lisäosa määrällä

Woocommerce kauppaan lisäät helposti toiminnallisuuksia lisäosilla. Saatavilla on runsaasti maksuttomia lisäosia. Monen verkkokaupan sisusta näyttääkin siltä, niinkuin lisäosakauppaa olisi käytetty kuin karkkikauppaa. Mikä ongelma näistä lisäosista sitten on? Jokainen näistä lisää koodia verkkokauppaasi ja lisäkoodi voi helposti hidastaa kauppaasi. Toki joudut myös päivittämään nämä lisäämäsi lisäosat säännöllisesti ja runsas lisäosien määrä lisää aina yhteensopimattomuuksia riskiä. Tokihan valitset aina lisäosat fiksusti katsomalla arvostelua, latausmääriä ja sitä päivitetäänkö lisäosaa aktiivisesti.

Elementor Pro sisältää paljon toiminnallisuuksia, joiden avulla vältät turhat lisäosat. Elementorista löytyy esim:

  • Lomakkeiden rakennustyökalu, jonka avulla voit luoda yhteydenotto- ja palautelomakkeita ja lähettää lomakeviestit sähköpostiisi ja/tai tallentaa ne Elementoriin
  • Somejakopainikkeet lisäät helposti blogisivuille
  • Pääset muokkaamaan mm. suorituskykyyn liittyviä asetuksia Elementorissa
  • Pääset rakentamaan ja muokkaamaan yläpalkkia (header) ja alapalkkia (footer) Elementor Pron avulla
  • Kuvagallerioiden lisääminen sivuille onnistuu Elementorin widgettien avulla
  • Saatat haluta näyttää laskurin avulla tarjouksen päättymisajankohdan ja Elementorista löydät Countdown timerin tätä varten
  • Pääset nostamaan tuotekortteja tai tuotetietoja sivuille ja lisäksi pääset rakentamaan vaikka oman kampanjasivun, johon upotat tuotetiedot
  • Uutiskirjeen tilaajat saat automaattisesti sähköpostimarkkinoinnin ohjelmaasi (MailerLite, Mailchimp, Active Campaign)
  • Google Maps karttojen lisääminen sivuille onnistuu myös

Teemanrakentajan avulla muokkaat tuotesivuja ja tuoteosastoja helposti

Haluaisitko lisätä kaikkiin tuoteosastoihin kuvan ja kuvaustekstin tai sivupalkkiin tuoteryhmät? Onnistuu helposti Elementorilla, sillä teeman rakentajan avulla pääset tekemään sivupohjia, jota näkyvät esimerkiksi kaikissa tuoteosastoissa. Samalla tavalla pystyt lisäämään tuotteen sivulle ylimääräistä kaikile tuotteille yhteistä tietoa. Tai toki voit tehdä myös eri tuoteryhmille omanlaisensa sivupohjat. Samalla menetelmällä saat muokattua artikkelisivut, ylä- ja alapalkin sekä 404-virhesivun. Teeman rakentaja on todellinen ajansäästäjä.

Sivuasetukset auttavat sivun hallinnoinnissa ja jatkokehityksessä

Ajattele tilannetta, jossa haluat muuttaa yrityksen värit ja fontit uusiin, koska ajattelet uuden ilmeen tukevan paremmin myyntiä. Sivu-uudistus vie paljon aikaa ja maksaa tuhansia, mutta sen sijaan Elementorin avulla pääset vaihtamaan värit ja fontit uusiin käden käänteessä. Samoin esim. painikkeiden muotoilut tai lomakkeen tyylit. Ja jos tietyn otsikkotason fontin koko on liian suuri ja teksti ylittää näytön, pääset kerralla pienentämään kaikkia saman tason fonttikokoja. Helppoa ja nopeaa! Huom! tämä kuitenkin edellyttää, että sivusto on rakennettu käyttäen näitä sivuasetusten muotoiluja.

Yhtenäinen sivusto teemakirjaston valmiilla pohjilla

Haluat varmasti ammattimaisen näköisen verkkokaupan. Jos kuitenkin päätät rakentaa koko sivuston Elementorilla osio kerrallaan tai valmiita sivupohjia käyttäen, voi lopputuloksena helposti olla ei-niin-harmoninen kokonaisuus eli eri näköisistä palasista koostettu tilkkutäkki. Sen sijaan Elementorin teemakirjaston puolelta löytyy tähän apua. Pääset hyödyntämään valmiiksi tehtyjä ulkoasupohjia, jotka sisältävät eri sivupohjat esim. etusivu, tuotesivu, tuoteosasto-sivut, yhteystiedot, blogi. Näin saat helahoidon, joka on ylhäältä alas ja sivulta toiselle yhtenäisen näköinen. Pääset toki järjestämään osioiden paikkaa, lisäämään ja poistamaan osioita eli Elementorin joustavuus pysyy käytössäsi. Valmiilla ulkoasupohjilla säästät myös aikaa. Ajansäästö oli aikoinaan yksi syy miksi tein itselleni valmiit ulkoasupohjat Elementoriin. Toinen syy oli se, että aiemmin ei ollut hyvää valikoimaa koko sivuston kattavia ulkoasupohjia tai niissä oli paljon korjattavaa. Korjattavaa oli esim. mobiilinäkymässä, HTML-rakenteessa, animaatioissa, mutta laatu on näissäkin parantunut vuosien myötä.

Hintaan sisältyy tuki Elementorin tiimiltä

Totuus on se, että WordPress, jonka päälle Woocommerce-verkkokauppa rakentuu, on nopeaan tahtiin kehittyvä alusta ja kehityksen myötä voi eteen tulla vuosien varrella ongelmia, jotka pitää ratkaista, jotta verkkokauppa toimii hyvin. Elementor Pron vuosimaksuun sisältyy nopea tuki, joka on auki 24/7. Olen itsekin käyttänyt tätä tukea pari kertaa tänäkin vuonna. Se toimii hyvin ja yleensä tukitiimin jäsen kirjautuu verkkokauppaan ja korjaa ongelman. Yleensä nämä ongelmat johtuvat yhteensopimattomuuksista muiden lisäosien kanssa esim. näissä tapauksissa oli kyseessä välimuistin aiheuttamasta ongelmasta. Tämä tukimahdollisuus on hyvä turva ja ajansäästäjä.

Elementoria varten on tehty oma teema nimeltään Hello Elementor, joka on kaikkien käytettävissä maksutta. Teemalla on tällä hetkellä yli miljoona käyttäjää mikä kertoo Elementorin suosiosta. Näin suosittua teemaa tullaan pitämään myös jatkossa ajantasalla. Hello Elementor kevyt ja erittäin minimaalinen eli siinä ei ole oikein mitään muotoiluja, vaan kaikki muotoilut tehdään Elementor sivunrakennustyökalun avulla.

On syytä sanoa, että tietenkään Elementor ei ole täydellinen työkalu, vaan siinäkin on omat miinuksensa. Esimerkiksi ihan jokaista yksityiskohtaa ei pysty muotoilemaan Elementorillakaan enkä suosittele automaattipäivityksiä Elementor verkkokaupalle, sillä muotoilut saattavat mennä myttyyn automaattipäivityksissä.

Näiltä ongelmilta vältyt maksamalla Elementor Prosta

  • Joustamaton teema ei ole esteenä verkkokaupan myynnin kehittämiselle
  • Koska Elementor on helppokäyttöinen, et tarvitse maksaa kehittäjälle jokaisesta pienestä ulkoasun muokkauksesta
  • Verkkokaupan ei tarvitse pysyä saman näköisenä julkaisun jälkeen, sillä voit testata nopeasti miten ulkoasun muutokset vaikuttavat myyntiin
  • Nautit helpommin hallittavasta ja päivitettävästä verkkokaupasta, kun voit vähentää lisäosien määrää Elementorin toiminnallisuuksien myötä
  • Elementor on hyvinkin hintansa arvoinen, sillä vuosimaksuun sisältyy myös tuki

Tilaa Elementor Pro nyt tästä. Hinta nousee 1.12.2022 alkaen.

"Mitä haluaisi itselleen, on ensin annettava toiselle." - Laotse -
Jaa artikkeli:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email