Joko hyödynnät Google Shopping mainonnan? Lisää tulosta verkkokaupalle

Mitä Google Shopping mainonta on?

Google Shopping mainonta verkkokaupalle

– Verkkokaupalle suunniteltu mainosmuoto, jonka avulla tuotteesi näkyvät Google haussa kuvineen ja hintoineen
– Helppohoitoinen mainonnan muoto, sillä tuotetiedot päivittyvät automatisoidun tuotefeedin avulla
– Maksetun mainonnan lisäksi tuotteesi saavat näkyvyyttä maksuttomassa ”Ostokset” -osiossa
– Sopii tällä hetkellä vain fyysisiä tuotteita lähettävälle verkkokaupalle (ei palveluille tai digituotteille)

    Google Shopping mainonta verkkokaupalle
    Näin Google shopping mainokset näkyvät, kun haet esim. kypärää Googlesta. Tuotteesta näet kuvan, hinnan ja verkkokaupan. Näin voit jo karsia sopivia tuotteita tuotekuvan ja hinnan perusteella. Klikkaat lisätietoja mieluisesta tuotteesta ja päädyt verkkokaupan sivuille. Mainostaja maksaa klikkauksista, joten tuotekuva ja hinta karsii jo turhia klikkauksia ja tekee mainonnasta kustannustehokkaampaa.

    Google Shopping mainonta on Google Adsin mainonnan muoto, jonka avulla yritykset voivat markkinoida tuotteitaan verkossa. Mainosten luomisessa käytetään verkkokaupan tuotetietoja: tuotekuvaus, tuotetiedot ja hinnat. Yritykset voivat näyttää tuotteitaan Googlen hakutuloksissa ja hakutulosten ”Ostokset” -osiossa. Google Shopping mainonta on erinomainen tapa luoda näkyvyyttä ja myydä tuotteita suoraan verkossa.

    Useissa tuotehauissa Google Shopping -mainontaa varten luodut tuotekortit näkyvät ensimmäisenä hakutuloksissa. Ostokset-osiossa saavat näkyvyyttä myös maksuttomat tuotelistaukset. Google Shopping mainontaa aloitettaessa tehdään tuotefeedi kauppiasportaaliin. Tätä tuotefeediä on voi käyttää myös maksuttomiin tuotelistauksiin, joita Google näyttää sopivien tuotehakujen yhteydessä. Google Shopping mainonta on erinomainen tapa tavoittaa verkkokaupan tuotteita etsivät ja löytää uusia asiakkaita.

    Miksi kokeilla Google Shopping mainontaa?

    – Tavoitat verkkokauppasi tuotteita etsivät ja löydät uusia asiakkaita
    – Usein maksat kävijästä vähemmän kuin Googlen hakusanamainonnassa
    – Pystyt rajaamaan maksullista mainontaa tietylle alueelle
    – Pystyt rajaamaan mainontaa tiettyihin verkkokaupan tuoteosastoihin
    – Helppo mainonnan muoto, sillä et tarvitse tehdä erikseen tekstejä ja kuvia
    – Mainonta on helppohoitoinen, sillä tuotetiedot mainoksiin päivittyvät automaattisesti

    Yhteenvetona voidaan sanoa, että Google Shopping mainonta on erinomainen tapa parantaa verkkokauppasi näkyvyyttä ja saavuttaa lisää potentiaalisia asiakkaita. Se tarjoaa sinulle mahdollisuuden erottua kilpailijoistasi. Se on yleensä edullista ja tehokasta mainostaa. Se on myös helppokäyttöinen ja se sisältää käyttökelpoisia työkaluja ja työkaluja, joiden avulla voit analysoida ja seurata mainostesi tuloksia. Jos haluat lisätä verkkokauppasi näkyvyyttä ja parantaa mainosten tehokkuutta, kokeile Google Shopping mainontaa!

    Miten aloittaa Google Shopping mainonta?

    – Muodosta verkkokauppasi tuotteista tuotefeedi, jossa on vaaditut tuotetiedot
    – Avaa Google-tilin tunnuksilla kauppiasportaali, johon yhdistät automaattisesti päivittyvän tuotefeedin
    – Lisää kauppiasportaaliin yrityksen tiedot ja toimituskäytännöt
    – Tarkista tuotefeedin kautta tulevien tuotteiden tiedot ja tee tarvittavat korjaukset niihin
    – Yhdistä Google Ads tili kauppiasportaaliin
    – Tarkista, että Google Ads pystyy seuraamaan verkkokaupan ostoja, jotta se voi tehokkaammin näyttää mainontaa ja näet itse mainonnan tuoton
    – Tee Google Shopping mainos Google Adsiin, kun tuotteesi on hyväksytty kauppiasportaalissa

    Psst. Jos haluat ulkoistaa verkkokaupan mainonnan, niin olen käytettävissäsi. Lue lisää Google Shopping mainonnan aloituspaketista.

    Paljon Google Shopping mainonta maksaa?

    Määrität mainosbudjetin Google Adsin puolella luodessasi Google Shopping mainoskampanjaa. Minimissään joudut käyttämään 1 euron päivässä. Huomaathan, että päivätasolla Google Ads voi käyttää jopa 2 kertaa päiväbudjetin suuruuden, mutta kuukausitasolla mainosbudjetin kulutus tasoittuu. Maksat klikkauksista ja klikkausten hinta määräytyy mm. kilpailun ja kysynnän perusteella. Voit myös rajoittaa klikkauskohtaista hintaa. Jos ulkoistat mainonnan, maksat myös mainonnan perustamis- ja hallinnointityöstä.

    Entäs Google Shopping mainonnan tuotto?

    Google Shopping mainonnan tavoitteena ei tietenkään ole käyttää pelkästään rahaa ja saada näkyvyyttä, vaan lisätä verkkokaupan tuottoa. Tuottoon vaikuttaa tietenkin moni asia, kuten kysyntä (kuinka paljon tuotteita haetaan), kilpailu (kuinka paljon kilpailija on valmis käyttämään rahaa Google Shopping mainontaan) ja kilpailukyky (kuinka tuotteesi suoriutuvat suhteessa muihin tuotteisiin). Google Shopping mainonnan tuoton näet helposti Google Adsin puolelta, kun olet liittynyt myynnin mittarit oikein kiinni, joten tuoton seuraaminen on helppoa.

    Google Shopping mainonnan tehoa voit parantaa tuotteistasi riippuen esim.

    • seuraamalla mainonnan menestymistä tulleiden ostojen perusteella Google Adsissa
    • karsimalla mainostettavia tuotteita tulosten perusteella niihin, joista syntyy ostoja
    • määrittelemällä pienemmän klikkauskohtaisen hinnan tietyille tuotteille
    • kohdentamalla mainontaa alueellisesti, jos tuotteesi menestyvät jossain päin Suomea paremmin
    "Kaikki asiat ovat vaikeita, ennen kuin ne ovat helppoja." -Thomas Fuller-
    Jaa artikkeli:
    Facebook
    Twitter
    LinkedIn
    Pinterest
    Email